رئیس جمهوری آمریکا در تازه‌ترین پیام توئیتری خود به اشتباه زمان سرنگون شدن پهپاد این کشور در آسمان ایران را روز دوشنبه اعلام کرد.

به گزارش جماران؛ ترامپ در حالی مدعی توقف حمله به سه سایت ایرانی در لحظات آخر شد، که زمان انهدام پهپاد آمریکایی در آبهای سرزمینی ایران را «دوشنبه» عنوان کرد که حاکی از ناقص بودن اطلاعات وی به عنوان رئیس جمهوری ایالات متحده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری تهدیدآمیز خود در عصر جمعه، زمان انهدام پهپاد آمریکایی را «دوشنبه» عنوان کرد؛ وی مدعی شد: دوشنبه آنها یک فروند هواپیمای بدون سرنشین را در آب‌های بین المللی ساقط کردند.

این در حالی است که پهپاد آمریکایی «گلوبال هاوک» که می‌توانست تا ۱۸ هزار و ۳۰۰ متر ارتفاع پرواز داشته باشد، بعد از تجاوز به حریم سرزمینی ایران در منطقه روبه روی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند یکپارچه هوایی کشورمان قرار گرفت و سرنگون شد.

زمان هدف قرار گرفتن این پهپاد ساعت ۴:۰۵ دقیقه بامداد پنجشنبه ۳۰ خرداد بوده است که مصادف با ۷:۳۵ عصر چهارشنبه به وقت واشنگتن می شود، اما ترامپ آن را روز دوشنبه عنوان کرده است.

اشتباه ترامپ در حالی بوده که تنها یک روز از انهدام این پهپاد گذشته و رئیس جمهوری آمریکا این یادداشت توئیتری را پس از برگزاری نشست با سران کنگره و مشاوران امنیتی خود منتشر کرده است.

photo_2019-06-21_21-19-12

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.