دولت آمریکا روز جمعه خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد برای رایزنی درباره «وضعیت خاورمیانه» در بحبوحه شدت گرفتن تنش‌ها بر سر ایران شده است.

به گزارش جماران؛ منابع خبری امروز جمعه (۳۱ خرداد/۲۱ ژوئن) گزارش داده‌اند ایالات متحده آمریکا خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد پشت درهای بسته در خصوص ایران شده است.

به گزارش رویترز، هیئت آمریکا در سازمان ملل متحد در اطلاعیه‌ای خطاب به همتایان نوشته است: «ما شورا را در جریان آخرین تحولات در خصوص ایران قرار داده و اطلاعات بیشتری در خصوص تحقیقات خود درباره حملات اخیر به تانکرها در اختیار قرار خواهیم داد.»

دولت آمریکا از پنجشنبه هفته گذشته (۲۳ خرداد/۱۳ ژوئن) با ارائه شواهد مبهم ایران را به دست داشتن در ماجرای انفجار دو نفت‌کش در دریای عمان متهم کرد. وزارت دفاع آمریکا همچنین فیلمی منتشر کرده که مدعی است یک قایق‌ ایرانی را در حال تلاش برای زودون مین از بدنه یکی از نفتکش‌های سانحه‌دیده نشان می‌دهد.

ادله دولت آمریکا در دنیا با تردیدهای جدی مواجه شده و غیر از انگلیس از سوی سایر کشورها حمایت نشده است. رئیس یکی از نفتکش‌های آسیب‌دیده جمعه هفته گذشته فیلم منتشر شده از سوی پنتاگون را زیر سوال برد و گفت که بر خلاف ادعای دولت ایالات متحده، این نفتکش توسط یک شی پرنده هدف قرار گرفته است. او با توجه به اینکه منطقه آسیب‌دیده نفتکش از سطح آب بالاتر بوده، ادعاها درباره هدف قرار گرفتن کشتی توسط اژدر را هم رد کرد. 

منابع خبری صبح پنجشنبه (۲۳خرداد/ ۱۳ ژوئن) گزارش‌هایی از وقوع انفجار در دو نفتکش در دریای عمان منتشر کردند که ادعا شده «هدف حمله قرار گرفته‌اند.»

جزئیات منتشر شده از این حادثه حاکی است نفت‌کش «فرونت التر» با پرچم جزایر مارشال و «کوکوکا کاریجس» با پرچم پاناما به ترتیب حامل محموله‌های «اتانول» و «متانول» بوده‌اند. 

نفتکش اول مدتی پس از بارگیری در بندر ابوظبی دچار سانحه شده و کشتی دوم از «الجبیل» عربستان راهی سنگاپور بوده است. این حادثه در زمان حضور «آبه شینزو»، نخست‌وزیر ژاپن در تهران رخ داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.