فرمانده هوافضای سپاه اظهار داشت: روز گذشته ۲ بار و هر بار دو نوبت به هواپیمای جاسوسی MQ4C (پهپاد) آمریکایی اخطار دادیم که توجه نکرد و به فضای سرزمین ایران وارد شد و پس از عدم توجه به اخطارها، آنرا سرنگون کردیم.

به گزارش جماران؛ فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: همزمان با رهگیری پهپاد جاسوسی، یک هواپیمای جاسوسی دیگری نیز در نزدیکی آن در حال پرواز بود که ٣٥ سرنشین داشت، اما آنرا منهدم و سرنگون نکردیم.

سردار «امیرعلی حاجی‌زاده» روز جمعه در حاشیه نمایش لاشه و قطعات هواپیمای جاسوسی آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: روز گذشته یک فروند هواپیمای با سرنشین جاسوسی دیگر نیز به همراه پهپاد منهدم شده به آسمان ایران تجاوز کرده بود که چون این هوایپیما ۳۵ نفر سرنشین داشت آن را منهدم نکردیم.

فرمانده هوافضای سپاه اظهار داشت: روز گذشته ۲ بار و هر بار دو نوبت به هواپیمای جاسوسی MQ4C (پهپاد) آمریکایی اخطار دادیم که توجه نکرد و به فضای سرزمین ایران وارد شد و پس از عدم توجه به اخطارها، آنرا سرنگون کردیم.

** بارها به پهپاد آمریکایی اخطار داده بودیم

به گزارش سپاه پاسداران، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران در سخنانی گفت: بارها به پهپاد آمریکایی اخطار داده بودیم. امنیت ملی ما خط قرمز ما است و اجازه نمی‌دهیم سرزمین‌مان جولانگاه کشورهای فرامنطقه‌ای و دشمن باشد.

سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده روز جمعه درباره سرنگونی پهپاد آمریکایی افزود: توسط قرارگاه پدافند ارتش، ساعت ۰۳:۵۵ به گلوبال هاوک اخطار دادیم و زمانی که از نزدیک شدن به آب‌های ما صرف نظر نکردند، ساعت ۰۴:۰۵ مجبور شدیم آن را سرنگون کنیم.

وی بیان کرد: امروز از نزدیک ملاحظه می‌کنید که بخش‌های مختلف این هواپیما که گویای این است که به فضای سرزمینی ما این هواپیما جاسوسی تجاوز کرده و اکنون قطعات آن در اختیار ما است. لاشه پهپاد جاسوسی آمریکا را توسط قایق‌هایی توانستیم منتقل کنیم.

فرمانده هوافضای سپاه ادامه داد: طبیعتاً در این دور هم به این هواپیما در مرحله چندین بار اخطار دادیم یعنی این هواپیما سیستم‌هایی دارد که زمانی که تماس گرفته می‌شود این اطلاعات را به ایستگاه‌های مرکزی خود مخابره می‌کند، اما متاسفانه پاسخ ندادند.

وی با اشاره به ۲ نوبت اخطار نسبت به نزدیک شدن پهپاد جاسوسی اظهار داشت: آخرین بار هم ما توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران (قرارگاه پدافند) ساعت ۰۳:۵۵ به آن اخطار دادیم و زمانی که از نزدیک شدن به آب‌های ما صرف نظر نکردند و دور نشدند ساعت ۰۴:۰۵ مجبور شدیم آن را سرنگون کنیم.

گفتنی است در نخستین ساعات بامداد روز پنجشنبه (۳۰ خردادماه ۹۸) یک فروند پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک آمریکا پس از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه رو به روی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.