نام عراقچی این روزها باز هم در میان مناقشه‌های سرخ‌ها شنیده شده است. در زمانی که مدیران پرسپولیس به‌دنبال جلب رضایت سرمربی موفق‌شان و پرداخت طلب‌های او بودند، شنیده شد که دست به دامن معاون وزیر خارجه شده‌اند تا به کمک او بتوانند طلب برانکو را به حسابش واریز کنند.

به گزارش جماران؛ روزنامه همشهری نوشت: سید عباس عراقچی، معاون وزارت خارجه به‌خاطر علاقه‌اش به فوتبال و هواداری از پرسپولیس در میان اهالی ورزش شهره است. او چندی پیش در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در پاسخ به سؤال مجری برنامه مبنی بر اینکه گفته می‌شود شما پرسپولیسی هستید و شما فکر می‌کنید که امروز پرسپولیس قهرمان لیگ برتر خواهد شد، اظهار کرد: «امیدواریم که چنین اتفاقی بیفتد.» وی در پاسخ به اظهار مجری برنامه که آیا وی طرفدار تیم پرسپولیس است، گفت: «من از قدیم طرفدار تیم محبوب ایران بوده‌ام.»

نام عراقچی این روزها باز هم در میان مناقشه‌های سرخ‌ها شنیده شده است. در زمانی که مدیران پرسپولیس به‌دنبال جلب رضایت سرمربی موفق‌شان و پرداخت طلب‌های او بودند، شنیده شد که دست به دامن معاون وزیر خارجه شده‌اند تا به کمک او بتوانند طلب برانکو را به حسابش واریز کنند؛ هرچند که در نهایت این تلاش‌ها به جایی نرسید و برانکو ترجیح داد به الاهلی عربستان برود.

در گفت‌وگویی کوتاه به معاون وزیر خارجه گفتیم که هواداران استقلال از او و دولت گلایه دارند که چرا به تیم‌شان کمک نمی‌شود. عراقچی در پاسخ گفت: «ما اگر کاری برای استقلال هم از دستمان برآید انجام می‌دهیم؛ وزارت امور خارجه در انجام وظایف خود نگاه ملی دارد. پرسپولیس به‌خاطر اینکه در لیگ قهرمانان آسیا دوم شد، پولی را از کنفدراسیون فوتبال آسیا طلب داشت.

 آنها در انتقال این وجه مشکل داشتند. ما در بحث‌هایی که مربوط به تبعات تحریم‌ها می‌شود و مشکلاتی که مثلا به انتقال پول مربوط می‌شود به همه نهادها و دستگاه‌ها و حتی اشخاصی که مشکل پیدا می‌کنند کمک می‌کنیم و مشاوره می‌دهیم. لذا فقط پرسپولیس نیست، هر تیم دیگری هم بیاید، کمک می‌کنیم.»معاون وزارت خارجه درباره اینکه آیا مشکل انتقال پول به باشگاه پرسپولیس حل شده یا نه، توضیح داد: «تا جایی که من می‌دانم هنوز در حال پیگیری هستند. البته نقش ما در حد مشاوره و راهنمایی است. وزارت امور خارجه به‌دلیل آشنایی‌ای که با مسائل پیرامونی تحریم دارد می‌تواند راهنمایی‌های خوبی به‌عمل آورد.»او درباره اینکه مشکل جابه‌جایی ارزی پرسپولیس برای دریافت طلب خود از AFC و پرداخت پول مربیان خارجی‌اش کی حل خواهد شد گفت: «این دیگر بستگی به‌خودشان دارد که چگونه اقدام کنند و پیگیر باشند. ما هم هر کمکی بتوانیم انجام می‌دهیم.»عراقچی درباره ابراز علاقه‌اش به پرسپولیس در یک برنامه تلویزیونی و اعتراض برخی پیشکسوت‌های آبی هم گفت: «همه می‌دانند من پرسپولیسی هستم. در آن برنامه هم مجری از من پرسید پرسپولیسی هستی؟ من هم گفتم بله. این دلیل نمی‌شود که روی بازی تیم دیگری تأثیر داشته باشد.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.