نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با مقامات کشورهای انگلیس، آلمان و فرانسه برای رایزنی درباره ایران دیدار خواهد کرد و پوپئو نیز با دیدار موگرینی می رود.

به گزارش جماران،  یک دیپلمات ارشد اروپایی و یک منبع دیکر که از موضوع مطلع بودند روز سه‌شنبه گفتند که برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران برنامه دارد هفته بعد برای مذاکره درباره ایران با مقامات ارشد انگلیس، فرانسه و آلمان به پاریس برود.

این افراد مطلع که می‌خواستند نامشان فاش نشود همچنین در این باره گفتند که انتظار می‌رود این دیدار روز ۲۷ ژوئن [۶ تیر] انجام شود.

همچنین طبق روایت آمریکایی‌ها «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور ضمن استقبال از «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ساختمان وزارت خارجه آمریکا، با او درباره «منافع و چالش‌های مشترک» دو سوی آتلانتیک از قبیل مسائل مرتبط با ایران و روسیه رایزنی کرده است.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، پامپئو و موگرینی درباره «روابط ایالات متحده- اتحادیه اروپا و تعداد دیگری از مسائل مرتبط به منافع مشترک و چالش‌های مشترک ایالات متحده و اروئپا از قبیل دفاع و امنیت اروپا، افغانستان، کوبا، ایران، لیبی، مولداوی، غرب بالکان، روسیه، اوکراین و ونزوئلا صحبت کردند».

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.