رئیس جمهوری فرانسه در کنفرانسی خبری با حضور همتای اوکراینی خود اظهار داشت که تا هشتم ماه ژوئیه (۱۷ تیر ماه) زمینه گفت وگوهای بیشتر برای حفظ برجام فراهم است.

به گزارش جماران؛ «امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه ضمن تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی به تعهدات برجامی خود پایبند بوده، خواستار «صبوری» ایران است.

به گزارش دوشنبه رویترز، مکرون در واکنش به تصمیم‌های برجامی ایران گفت: همانطوری که آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرده، ایران به تعهدات خود پایبند بوده است. ما قویاً ایران را تشویق می‌کنیم که صبور و مسئول باشد.

رئیس جمهوری فرانسه در کنفرانسی خبری با حضور همتای اوکراینی خود اظهار داشت که تا هشتم ماه ژوئیه (۱۷ تیر ماه) زمینه گفت وگوهای بیشتر برای حفظ برجام فراهم است.

وی افزود: ما و شرکایمان هر کاری که بتوانیم انجام می‌دهیم تا ایران را منصرف کرده و راهی احتمالی برای گفت وگو پیدا کنیم.

«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی امروز (دوشنبه) در محل مجتمع آب سنگین اراک در جمع خبرنگاران گفت: تولید اورانیوم تا ۱۰ روز آینده (تا ششم تیرماه) از مرز ۳۰۰ کیلوگرم عبور خواهد کرد.

وی افزود: تولید اورانیوم ۴ برابر شده و شمارش معکوس برای گذشت از مرز ۳۰۰ کیلوگرم آغاز شده است. کمالوندی ادامه داد: از امروز به مدت ۱۰ روز یعنی تا ششم تیرماه از مرز ۳۰۰ کیلوگرم عبور خواهیم کرد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی بیان کرد: به‌محض اعلام، سرعت غنی‌سازی را سریع‌تر خواهیم کرد.

کمالوندی گفت: اروپایی‌ها اظهار عجز کردند که توانایی انجام تعهدات را ندارند و جمهوری اسلامی بیشتر از این صبر نخواهد کرد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ادامه داد: پس از انجام دو اقدام انجام‌شده بر اساس گام اول بیانیه شورای عالی امنیت ملی، انجام اقدامات گام دوم (عبور از میزان غنی‌سازی ۳.۷ درصد) بیش از یک یا دو روز زمان نخواهد برد.

شورای عالی امنیت ملی ایران حدود یک ماه پیش در سالروز خروج آمریکا از توافق هسته‌ای در بیانیه‌ای خطاب به کشورهای عضو برجام از کاهش تعهدات ایران در این توافق خبر داد و اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع مردم ایران و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام، از امروز ۱۸ اردیبهشت ۹۸ برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.