مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۲۳ نفر خدمه نفتکش «فرنت الطیر» با یک فروند هواپیما بندرعباس را به مقصد دوبی ترک کردند.

به گزارش جماران، الله مراد عفیفی پور  اظهار داشت: این دریانوردان شامل ۱۱ نفر تبعه کشور روسیه، ۱۱ نفر تبعه کشور فیلیپین و یک نفر تبعه کشور گرجستانی بودند که ساعت ۱۹ و ۲۵ دقیقه شامگاه شنبه ۲۵ خرداد با هواپیما عازم دوبی شدند و در شبکه‌های اجتماعی عکس حضور خود در آنجا را به اشتراک گذارده‌اند.

وی تصریح کرد: این عده که درمیان آنها یک زن کار آموز تبعه روس وجود داشت ضمن رأفت اسلامی و نهایت احترام پس از انتقال از بندر جاسک شنبه شب با پرواز ایران ایر فرودگاه بین الملللی بندرعباس را به مقصد دبی ترک کردند.

وی ادامه داد: خدمه نفتکش «فرنت الطیر» با پرچم جزایر مارشال پیش از ظهر روز پنجشنبه ۲۳ خرداد توسط شناور ایرانی «ناجی ۱۰» از یک کشتی عبوری در آب‌های دریای عمان تحویل گرفته شدند و پس از انتقال و اسکان در بندر جاسک، به بندرعباس اعزام و ۲۴ ساعت پایانی حضورشان در ایران را در این شهر حضور داشتند.

وی اضافه کرد: نفتکش حادثه دیده «فرنت الطیر» روز گذشته با حرکت به سمت محدوده دریایی خورفکان - فجیره از آب‌های تحت نظارت ایران خارج شد.

دو فروند کشتی نفتکش در دریای عمان روز پنجشنبه ۲۳ خرداد هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند اولین شناور ساعت ۸ و۵۰ دقیقه صبح پنجشنبه در فاصله ۲۵ مایلی بندر جاسک ایران دچار حادثه شد و یک ساعت بعد، نفتکش دوم در فاصله ۲۸ مایلی این بندر دچار حریق شد. یکی از کشتی‌ها از قطر عازم تایوان و کشتی دوم از عربستان سعودی راهی سنگاپور بود.

این دومین حمله به نفتکش‌های خلیج فارس در ماه‌های اخیر است دو نفتکش عربستان و امارات روز ۲۲ اردیبهشت در نزدیکی بندر «الفجیره» امارات عربی متحده هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.