وزیر خارجه نروژ گفت: «اداره دریایی نروژ هشدارهای روشنی صادر کرده که کشتی‌های نروژی باید از آب‌های سرزمینی ایران دور بماند. این نتیجه افزایش تنش‌ها در منطقه است.»

به گزارش جماران؛ وزیر خارجه نروژ با ابراز نگرانی نسبت به حادثه اخیر برای نفتکش ها در دریای عمان و تشدید تنش در منطقه گفت: هنوز خیلی زود است که با قطعیت درباره عامل این حادثه نتیجه گیری کرد و بگوییم که چه کسی در آن دست دارد.

به گزارش تارنمای خبری نروژی «ان ار کی»، «اینه اریکسن سرید» افزود: «اداره دریایی نروژ هشدارهای روشنی صادر کرده که کشتی‌های نروژی باید از آب‌های سرزمینی ایران دور بماند. این نتیجه افزایش تنش‌ها در منطقه است.»

دو فروند کشتی نفتکش در دریای عمان روز پنجشنبه ۲۳ خرداد ماه هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند.

در حالیکه این حادثه با محکومیت جهانی مواجه شد، "مایک پمپئو" وزیر امور خارجه آمریکا، بدون ارائه هرگونه مدرکی جمهوری اسلامی ایران را به دست داشتن در آن متهم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز اتهام‌زنی آمریکا را در رابطه با حادثه نفت‌کش‌ها در دریای عمان نه تنها شوخی و خنده‌دار ندانست بلکه آن نگران‌کننده و هشدارآمیز ارزایابی کرد.

سید عباس موسوی در واکنش به اتهام‌زنی بی‌اساس وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت: مسئولیت تأمین امنیت تنگه هرمز، بر عهده جمهوری اسلامی ایران است و نشان دادیم که در سریع‌ترین زمان ممکن به کمک ملوانان کشتی‌های دچار سانحه رفتیم و آنها را نجات دادیم.

وی افزود: ظاهراً برای آقای پمپئو و سایر دولتمردان آمریکایی متهم کردن ایران در حادثه مشکوک و تأسف‌بار برای نفتکش‌ها راحت‌ترین و ساده‌انگارانه‌ترین کار است. در حالی که نخست‌وزیر ژاپن برای کاهش تنش‌ها، با نفر اول جمهوری اسلامی ایران در حال دیدار است کدام دست‌های پنهان بدنبال اثرگذاری بر این تلاش‌ها در منطقه است و چه کسانی از آن سود می‌برند؟!

این دومین حمله به نفتکش‌های در خلیج فارس در ماه‌های اخیر است. دو نفتکش عربستان و امارات روز ۲۲ اردیبهشت ماه در نزدیکی بندر «الفجیره» امارات عربی متحده هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.