مشاور دولت عربستان در امور خارجی موضع کشورش درباره حادثه حمله به دو نفتکش در دریای عمان را اعلام کرد و مدعی شد که ایران مسئول این حمله است و ما با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا «متفق‌القول هستیم که ایران مسئول این حمله است».

به گزارش جماران؛ وزیر مشاور دولت عربستان در امور خارجی، ایران را مسئول حمله به دو نفتکش در دریای عمان معرفی کرده و گفته است که ریاض به همراه واشنگتن اتخاذ تدابیری را برای پاسخ به این اقدام ایران بررسی می‌کنند.

«عادل الجبیر» وزیر مشاور دولت عربستان در امور خارجی، عصر دیروز در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» آمریکا، موضع کشورش درباره حادثه حمله به دو نفتکش در دریای عمان را اعلام کرد و مدعی شد که ایران مسئول این حمله است و ما با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا «متفق‌القول هستیم که ایران مسئول این حمله است».

وزیر خارجه آمریکا، دیروز مدعی شد ایران روز 12 آوریل به دنیا قول داد انتقال نفت از طریق تنگه هرمز را متوقف خواهد کرد. او ادعا کرد ایران اکنون در حال اقدام برای عملی کردن این وعده است.

الجبیر مدعی شد: «ایران تاریخی طولانی در چنین اقداماتی دارد؛ این کشور پیشتر نیز به نفتکش‌ها حمله کرد و از طریق حوثی‌ها( انصارالله) موشک‌هایی به عربستان شلیک کرد. آنها( انصارالله) همچنین به ایستگاه‌های پمپاژ نفت در عربستان حمله کردند، همانطور که ما دیدیم آنها( ایران) حوثی‌ها را به موشک‌های بالستیک مجهز می‌کنند »

این وزیر سعودی، که اتهام‌هایش علیه ایران در ارتباط با حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان را بدون سند و مدرک مطرح می‌کرد، اظهار داشت تحقیقات در این‌باره ادامه خواهد یافت و به‌زودی نتایج آن به جهانیان اعلام خواهد شد.

الجبیر درباره تدابیری عربستان سعودی در پاسخ به این تحولات، مدعی شد: «ما با دوستان‌مان و همپیمانان‌مان از جمله در ایالات متحده، درباره تدابیری که باید اتخاذ شود، رایزنی می‌کنیم. بسیار مهم است که جهان پیامی قوی برای ایران ارسال کند با این مضمون، که اقدامات خصمانه و حملات آن به کشتی‌های تجاری و تجهیز گروه‌های انصارالله و حزب‌الله به موشک‌ها غیرقابل قبول است.»

این وزیر سعودی همچنین به تنش موجود میان ایران و آمریکا اشاره کرد و اظهار داشت که این تنش به جنگ تبدیل نمی‌شود.الجبیر این را هم گفت که عربستان سعودی همپیمان آمریکا است و در جنگ احتمالی با ایران، کنار آمریکا قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.