زاکا ساعت پنج عصر روز گذشته به همراه عباس ابراهیم مدیر کل اداره امنیت عمومی لبنان وارد بیروت و از آنجا راهی قصر بعبدا شدند و در آنجا رئیس جمهوری و اعضای خانواده اش را ملاقات کرد.

به گزارش جماران؛ "میشل عون" رئیس جمهوری لبنان از جمهوری اسلامی ایران و دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایرانبه دلیل پاسخگویی به درخواست آزادی "نزار زاکا" بعد از چند سال بازداشت در ایران تشکر کرد.

میشل عون عصر سه شنبه در دیدار با نزاز زاکا آزادی و بازگشت او به لبنان را با سلامتی تبریک گفت.

وی همچنین خطاب به زاکا گفت: من موضوع شما را به عنوان یک شهروند لبنانی پیگیری و تلاش کردم آن را به سرانجام برسانم و امروز از بازگشت و آزادی شما خوشحالم، زیرا زندگی بدون آزادی را نوعی مرگ می دانم.

زاکا ساعت پنج عصر روز گذشته به همراه عباس ابراهیم مدیر کل اداره امنیت عمومی لبنان وارد بیروت و از آنجا راهی قصر بعبدا شدند و در آنجا رئیس جمهوری و اعضای خانواده اش را ملاقات کرد.

**مسئولان ایرانی تمام تسهیلات آزادی زکا را فراهم کردند

در این دیدار ژنرال عباس ابراهیم تاکید کرد، مسئولان ایرانی به خواست رئیس جمهور مبنی بر آزادی زکا پاسخ داند و تمام تسهیلات را در این خصوص فراهم کردند.

وی تاکید کرد موضع مسئولان ایرانی در دو روز گذشته و در طول ۴۸ ساعت پس از سفر به مشهد مبنی بر این بود که خواست رئیس جمهوری لبنان در طول ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهد شد و اعلام کردند در پاسخ به نامه میشل عون و در خواست او، زاکا را آزاد خواهند کرد و این امر عملاً هم انجام گرفت.

ابراهیم در مورد اینکه آیا زاکا متهم است یا خیر و دلیل آزادی او در این مرحله زمانی به چه معنی است؟ گفت: اینکه او متهم است یا خیر را مسئولان ایرانی مشخص می کنند و آنچه برای ما مهم است اینکه یک شهروند لبنانی و هر شخصی را که تابعیت لبنانی داشته باشد از هر نقطه از دنیا حتی اگر قانون آن کشوری را که در آن اقامت دارد، نقض کرده باشد، به کشور بازگردانیم و این زمانی است که به دنیا نشان دادیم به فکر شهروندان خود در هر نقطه از دنیا هستیم.

ابراهیم در کنفرانس مطبوعاتی که بعد از این دیدار صورت گرفت، در مورد نقش حزب الله و سیدحسن نصرالله در آزادی زاکا گفت: من از لحظه ورود به تهران و نه در مشهد (زیرا در مشهد نیت دیگری داشتم و برای موفقیت دعا می کردم) مشاهده کردم که تمام درها با این عنوان که فرستاده رئیس جمهوری هستم به روی من باز است و در تمام نشست هایی که در طول ۲۴ ساعت پی درپی داشتم عنوان می شد که آزادی زاکا بنابر خواست میشل عون صورت می گیرد

وی ادامه داد، بی شک حزب الله در این خصوص نقش داشت اما در اصل این درخواست از سوی میشل عون مطرح شد و "معتقدم سید حسن نصرالله به تمام خواسته های رئیس جمهور و نه فقط در مورد زاکا پاسخ می دهد".

156389338

** تبریک سعد حریری برای بازگشت زاکا به لبنان

سعد حریری نخست وزیر لبنان نیز عصر روز گذشته زکا را به حضور پذیرفت و بازگشت او را به وطن تبریک گفت.

زاکا نیز در این دیدار اظهار داشت، دلیل این ملاقات تشکر از حریری به دلیل تلاش هایی است که برای حمایت از من بعمل آورد زیر ایشان بدون فوت وقت از هر شخصی که از ایران راهی لبنان می شد در مورد وضعیت من سوال می کرد و به همه دست اندرکاران آزادی من پیام هایی با این مضمون که یک شهروند لبنانی هستم، ارسال می کرد.

زاکا همچنین از جبران باسیل وزیر خارجه لبنان نیز به دلیل پیگیری موضوع آزادی اش تشکر کرد.

نزار زاکا در پاسخ به اینکه شما از تمام مسئولان لبنانی تشکر کردید، آیا از سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله نیز قدردانی می کنید، گفت: من از همه لبنانی هایی که به من کمک کردند و از دولت که وظیفه خود را در این خصوص انجام داد و همه افرادی که در دولت به دنبال کمک به یک شهروند لبنانی دیگر هستند، تشکر می کنم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.