رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه (به وقت تهران) در جمع خبرنگاران اعتراف کرد حکومت کشورش با تحریم‌ها معیشت مردم ایران را هدف گرفته است.

به گزارش جماران، ترامپ  قبل از سوار شدن به هواپیمای مخصوص رئیس‌جمهور آمریکا برای عزیمت به ایالت «آیووا»، از اینکه تحریم‌ها باعث ایجاد مشکلات معیشتی مانند ایجاد تورم و کاهش ارزش پول در داخل ایران شده ابراز خرسندی کرد.

او در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه آیا به گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز با مقام‌های ایران امیدوار است گفت: «امیدوارم درباره ایران همه چیز خوب پیش برود. ایران کشوری است که به خاطر این همه تحریم‌ و مسائل دیگر به کشور کاملاً متفاوتی نسبت به زمانی که من اینجا آمدم، تبدیل شده است.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه به بازگو کردن ادعاهایی پرداخت که در بسیاری از سخنرانی‌هایش علیه ایران آنها را مطرح کرده است. او گفت: «وقتی من اینجا آمدم، آنها همه جا حضور داشتند و باعث ایجاد تروریسم و مشکلات دیگر می‌شدند. الان آن کارها را انجام نمی‌دهند و فکر می‌کنم بیشتر از هر زمان دیگر به آمریکا احترام می‌گذارند.»

ترامپ گفت: «ایران کلی مشکلات دارد و من دوست دارم به آنها برای حل این مشکلات کمک کنم. ببینیم چه پیش می‌آید، ولی آنها تورم شدید دارند. پولشان بی‌ارزش شده است. نمی‌شود یک قرص نان خرید. کلی مشکلات در ایران هست و این کشور نسبت به دو سال و نیم پیش خیلی فرق کرده است. حوزه‌های بزرگی تحریم بودند ولی فکر می‌کنم بزرگترین و مهم‌ترین کار وقتی بود که من توافق هسته‌ای ایران را لغو کردم که توافق ناکارآمدی بود.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.