میشل عون برای آزادی زاکا به ایران درخواستی فرستاد که ایران در واکنش به آن ، نظر دبیرکل حزب الله را در ارتباط با این درخواست جویا شد که سید حسن نصرالله هم با توجه به جایگاه میشل عون و احترام وی درمیان محور مقاومت پیشنهاد موافقت با درخواست میشل عون را مطرح کرد.

به گزارش جماران، "انیس نقاش" تحلیلگر برجسته لبنانی با اشاره به نقش و میانجی گری سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان برای آزادی نزار زاکا جاسوس لبنانی تبار تبعه آمریکا گفت که این موضوع با میانجی گری سید حسن نصرالله و به درخواست میشل عون رئیس جمهوری لبنان از تهران انجام گرفته است.

 

وی  افزود : میشل عون برای آزادی زاکا به ایران درخواستی فرستاد که ایران در واکنش به آن ، نظر دبیرکل حزب الله را در ارتباط با این درخواست جویا شد که سید حسن نصرالله هم با توجه به جایگاه میشل عون و احترام وی درمیان  محور مقاومت  پیشنهاد موافقت با درخواست میشل عون را مطرح کرد.

 

وی در پاسخ به این پرسش که چرا سید حسن نصرالله باید درباره آزادی یک جاسوس لبنانی تبار تبعه آمریکا که جاسوسی وی محرز شده است ،  میانجی گری کند گفت : بجز اصرار و درخواست های مکرر خانواده نزار از سید حسن ، مساله دیگری نیز مطرح است که نزار دو سوم مدت محکومیت  خودرا گذرانده است و یک مهره سوخته برای نهادهای امنیتی بشمار می رود.

 

انیس نقاش ادامه داد : آنچه که باید بر اهمیت آن تاکید کرد این است که ایران نه به خاطر فشار آمریکایی ها و نه به دلیل درخواست و اصرار دولت سعد الحریری بلکه به احترام سید مقاومت و جریان مقاومت لبنان این درخواست را پذیرفته است.

 

نزار زاکا تبعه لبنانی (و دارای گرین کارت آمریکا) که در راستای برنامه آمریکایی ها برای نفوذ در لایه‌های مختلف وارد تهران شده بود، به اتهام جاسوسی در خاک جمهوری اسلامی ایران دستگیرو به مدت 10 سال زندان محکوم شد.

وی ارتباطات جدی نظامی و امنیتی با ایالات متحده آمریکا بویژه در پنتاگون و سازمان سیا داشته است. نزار زاکا که از او به عنوان گنج پنهان ایالات متحده یاد می‌شود، فارغ‌التحصیل آکادمی نظامی «ریور ساید» آمریکا در سال 1985 و عضو شورای فارغ‌التحصیلان این آکادمی است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.