سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وزیر خارجه با اشاره به جنگ اقتصادی و تروریسم اقتصادی آمریکا علیه کشورهای مختلف همچون ایران به این موضوع اشاره داشت که جنگ اقتصادی از اقدام نظامی بدتر است چون غیرنظامیان را نشانه می‌رود.

به گزارش جماران؛ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اظهارات وزیر خارجه در این کمیسیون گفت: طبق توضیحات آقای ظریف، ایران موفق به شکستن اجماع جهانی علیه خود شده است البته سیاست آمریکا در قبال ایران تغییر نکرده است.

علی نجفی خوشرودی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این جلسه با حضور وزیر خارجه برای بررسی و تبادل نظر درباره آخرین مسائل و تحولات سیاست خارجی برگزار شد. آقای ظریف با اشاره به راهبرد آمریکا مبنی بر فشار حداکثری بر ایران، تاکید داشت که سیاست آمریکا در قبال ایران تغییر نکرده البته ایران موفق شده اجماع جهانی علیه خود را بشکند.

وی افزود: وزیر خارجه با اشاره به جنگ اقتصادی و تروریسم اقتصادی آمریکا علیه کشورهای مختلف همچون ایران به این موضوع اشاره داشت که جنگ اقتصادی از اقدام نظامی بدتر است چون غیرنظامیان را نشانه می‌رود.

نجفی خاطرنشان کرد: آقای ظریف تلاش برخی کشورها در اجلاس موسوم به معامله قرن پیچیده خواند و تصریح کرد که این تلاش‌ها به نتیجه نمی‌رسد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین اظهار کرد: آقای ظریف با ارائه گزارشی از تحرکات و سفرهای اخیر در روابط با کشورهای همسایه و کشورهای منطقه بر اهمیت این کشورها در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و این رایزنی‌ها و سفرها همچون سفر نخست‌وزیر ژاپن و وزیر خارجه آلمان به ایران و سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور به تاجیکستان و قرقیزستان برای شرکت در دو اجلاس مهم سیکا و شانگهای را در شرایط کنونی تأثیرگذار خواند که در حاشیه این اجلاس‌ها دیدار با سران از جمله با رؤسای جمهور روسیه و چین هم صورت می‌گیرد.

وی افزود: در این جلسه تعدادی از اعضای کمیسیون نظرات خود را مطرح کرده و از تحرکات و ابتکارات دستگاه دیپلماسی در روابط با کشورهای منطقه استقبال و از این سیاست حمایت کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.