ماریا زاخارووا سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه اعلام کرد که قصد دارد بزودی برای گفت وگو و تبادل نظر با مقامات وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کند.

به گزارش جماران؛ ماریا زاخارووا در گفت وگو با داریوش جهان بین مدیرکل پژوهش و بررسی‌های خبری ایرنا که به نمایندگی از سید ضیا هاشمی در نشست تخصصی اسپوتنیک در حاشیه همایش اقتصادی سن پترزبورگ شرکت کرده بود، با بیان این مطلب افزود: ما و ایرانی‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و از این رو من قصد دارم بزودی از تهران دیدن کنم.

زاخارووا اظهار داشت: ما با خبرنگاران ایرنا در مسکو ارتباط خوبی داریم حال آنکه (با خنده) خبرنگاران اسرائیلی در نشست‌های مطبوعاتی ما شرکت نمی‌کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه با اشاره به خبرنگاری در محل گفت وگو به حالتی کنایه آمیز خطاب به وی اظهار داشت: این را به شما به عنوان یک رسانه اسرائیلی می گویم که خبرنگاران اسرائیلی در جلسات ما حضور ندارند بنابراین مواضع رسمی روسیه برای آنها اهمیتی ندارد.

داریوش جهان بین مدیرکل پژوهش و بررسی‌های خبری ایرنا نیز ضمن تقدیر از حمایت‌های خانم زاخارووا از رسانه‌های ایرانی در روسیه از جمله ایرنا، ابراز امیدواری کرد همکاری‌های رسانه‌ای ایرنا با دستگاه دیپلماسی روسیه همچنان ادامه داشته باشد.

بیست و سومین همایش بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ از پنجشنبه گذشته به مدت سه روز با حضور نمایندگانی از بیش از ۱۴۰ کشور از جمله مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آغاز به کار کرد و ولادیمیر پوتین در نخستین برنامه کاری خود برای شرکت در این همایش، میزبان برخی از مدیران رسانه‌های شاخص جهان از جمله سید ضیا هاشمی مدیرعامل ایرنا بود.

داریوش جهان بین مدیرکل پژوهش و بررسی‌های خبری ایرنا نیز در این سفر مدیرعامل ایرنا را همراهی می‌کرد.

وی در آخرین روز همایش به نمایندگی از هاشمی با ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه دیدار و گفت و گو کرد و از همکاری‌های بخش رسانه‌ای این وزارتخانه با خبرنگاران ایرنا در مسکو پایتخت روسیه تشکر و بر تلاش ایرنا برای انعکاس تصویری واقع گرایانه از روسیه نوین تاکید کرد.

حجم ویدیو: 5.90M | مدت زمان ویدیو: 00:00:46
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.