رسانه های روسیه از جمله ریانووستی در همان ماه آوریل خبر دادند که رهبر کره شمالی در نامه ای به رئیس جمهوری روسیه از وی خواسته که در راستای برقراری صلح در شبه جزیره کره به این کشور کمک کند.

به گزارش جماران؛ ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در نشست اقتصادی در سنت پترزبورگ گفت: تلاش می کند به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی کیم جونگ اون برای ادامه مذاکرات در مورد برنامه هسته ای پیونگ یانگ کمک کند.

رویترز گزارش داد: پوتین پیش تر در دیدار با کیم جونگ اون در ماه آوریل (فروردین) گفته بود که تضمین های امنیتی ایالات متحده برای متقاعد کردن پیونگ یانگ در کاستن از برنامه هسته ایش کافی نیست.

رسانه های روسیه از جمله ریانووستی در همان ماه آوریل خبر دادند که رهبر کره شمالی در نامه ای به رئیس جمهوری روسیه از وی خواسته که در راستای برقراری صلح در شبه جزیره کره به این کشور کمک کند.

نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی نیز برای گفت وگو با مقامات کرملین در تاریخ های ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه گذشته به مسکو سفر کرد و با مقامات روسیه درباره تلاش های صورت گرفته برای خلع سلاح کامل و نهایی کره شمالی تبادل نظر کرد.

دونالد ترامپ پس از یکسال جنگ لفظی با رهبر کره شمالی، سرانجام پذیرفت که با کیم جونگ اون در سنگاپور دیدار داشته باشد که این نشست در ۱۲ ژوئن ۲۰۱۸ انجام شد.

در این دیدار دو طرف یک توافق ۴ ماده‌ای را پذیرفتند که به موجب آن خلع سلاح اتمی از شبه جزیره کره مورد توافق قرار گرفته بود.

دور بعدی این دیدار که پیش بینی می‌شد در ایام مجمع عمومی سازمان ملل متحد و در واشنگتن یا نیویورک انجام شود با شکست مذاکرات مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با مقامات کره شمالی متوقف شد و سرانجام در ۲۸ و ۲۹ بهمن ماه در ویتنام انجام شد.

مقامات آمریکا که برای این دیدار بسیار تبلیغات کرده بودند، با مقاومت طرف کره‌ای مجبور شدند بسیار زودتر از موعد مقرر، هانوی را ترک کنند. با این حال ترامپ همواره کوشیده است تا سطح روابط خود با کیم را خوب و سازنده جلوه دهد و همچنان به تداوم مذاکرات امیدوار باشد.

اکنون کرملین می کوشد با توجه به نفوذی که در پیونگ یانگ دارد از نقش خود در مذاکرات میان آمریکا و کره شمالی امتیازات جدیدی کسب کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.