پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

​یک عضو کمیسیون انرژی مجلس خبر داد:

اختیارات مجلس به زنگنه برای فروش نفت

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: فروش نفت کشور در چارچوب قانون صورت می‌گیرد و آقای وزیر صادرات را بر اساس آن انجام می‌دند و باید بگویم فروش‌مان شرایط بسیار خوبی دارد.

به گزارش جماران؛ یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از صادرات خوب نفت خبر داد و گفت:‌ مجلس به وزیر نفت اختیاراتی را برای فروش داده است که در چارچوب قانون در حال انجام است.

علی بختیار درباره اینکه بعد از عدم تمدید معافیت‌های فروش نفت ایران به برخی از کشورها از سوی ایالات متحده عده‌ای که مخالف سیاست‌های دولت در خصوص فروش نفت هستند، عنوان می‌کنند دست افرادی مانند بابک زنجانی باید باز گذاشته شود تا بتوان نفت فروخت، گفت: درست است که در شرایط تحریم فروش نفت‌مان به سختی صورت می‌گیرد و مشکلاتی بر سر راهش قرار دارد اما قرار نیست کاری خلاف منافع ملی و عمومی کشور انجام دهیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر نفتی به فروش می‌رسد، باید پولش به خزانه کشور بازگردد نه اینکه هم نفت‌مان را بدهیم و هم اینکه پولی به دست‌مان نرسد.

وی تاکید کرد: به هیچ عنوان قصد نداریم چوب حراج به نفت کشور بزنیم و به بهای مفت آن را به فروش برسانیم.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با دور زدن تحریم‌ها نفت کشور را خواهیم فروخت، عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی و کمیسیون انرژی اختیاراتی را به وزیر نفت برای فروش داده است.

وی تاکید کرد: فروش نفت کشور در چارچوب قانون صورت می‌گیرد و آقای وزیر صادرات را بر اساس آن انجام می‌دند و باید بگویم فروش‌مان شرایط بسیار خوبی دارد.

بختیار خاطرنشان کرد: برای اینکه فروش نفت انجام شود و فسادی هم وجود نداشته باشد، نظارت دقیق و سازکارهای مناسبی تعبیه شده است.

به گفته وی ما برای فروش نفت نیاز به افراد مفسدی مانند بابک زنجانی نداریم تا آن را صادر کند. افراد مفسد به کار جهادی نمی‌آیند کار جهادگرانه نیاز به افراد جهادگر دارد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: صادرات نفت به خوبی درحال انجام است و نیازی نیست که مسیرهای غیرقانونی را برای فروش نفت انتخاب کنیم، تا افرادی مانند زنجانی آن بفروشند و پولی ندهند. 

وی تاکید کرد: ایران برای فروش نفتش چارچوب دقیق، منطقی و حساب شده‌ای را باتوجه به شرایط و اختیاراتی که به وزارت نفت داده ترسیم کرده که بسیار محرمانه است.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا عربستان تا به امروز بر اساس آنچه که وعده داده است توانسته نفت خود را در بازار جایگزین نفت ایران کند، گفت: از ابتدا هم مشخص بود که عربستان سعودی نمی‌تواند نفت خود را در بازار جایگزین نفت ایران کند.

وی خاطرنشان کرد:‌ بر اساس تصمیم بی‌منطق آمریکا مبنی بر تمدید معافیت برخی از کشورهای خریدار نفت ایران، تعداد زیادی از پالایشگاه‌ها به خطر افتاده‌اند و در این زمینه مجبور هستند نفت ایران را از طرق دیگر تامین کنند. 

بختیار ادامه داد: به طور مثال نفت فوق سنگین ایران را هیچ یک از میادین عربستان ندارند و نمی‌توانند هم جایگزین آن را پیدا کنند، حال تکلیف پالایشگاهی که با این نفت کار می‌کند، چیست. یا در بحث میعانات گازی فقط پارس جنوبی است که چنین مایعاناتی دارا است و امکان جایگزینی آن از سوی عربستان نیست.

وی تاکید کرد: روز اول عربستان بلوفی را زد و گفت ما می‌توانیم جایگزین نفت ایران در بازار شویم، امروز حدود ۲ الی ۳ ماه از آن مطلب گذشته تحریم‌های آمریکا هم اعمال شده اما عملا مشاهده می‌کنیم عربستان نتوانسته است به وعده‌ای که داده عمل کند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همزمان با خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های جدید نفتی، سعودی‌ها اعلام کردند که بازار را از نفت تمطیع خواهند اما اینچنین نشد و مشاهده می‌کنید بسیاری از کشورها برای اینکه مایحتاج پالایشگاه‌های خود را تامین کنند، با مشکلات زیادی رو به رو شده‌اند که همین نشان‌دهنده دست خالی عربستان در این بازی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.