پاریس در صدد است تا وزن سیاسی خود را درخاورمیانه از طریق فروش کشتی های نظامی دریایی، تانک، توپخانه ومهمات به امارات متحده عربی، عربستان ومصر افزایش دهد.

به گزارش جماران؛ خبرگزاری رویترز روز سه شنبه اعلام کرد که میزان فروش سلاح از سوی فرانسه به عربستان با وجود درخواست دولت این کشور برای پایان یافتن جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن، بر اساس تازه ترین آمارها ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش این خبرگزاری از منابعی که اسامی آنها اعلام نشده، پاریس در صدد است تا وزن سیاسی خود را درخاورمیانه از طریق فروش کشتی های نظامی دریایی، تانک، توپخانه ومهمات به امارات متحده عربی، عربستان ومصر افزایش دهد.

این در حالی است که گزارش سالانه دولت فرانسه نشان می دهد که کل فروش سلاح در سال ۲۰۱۸ از سوی این کشور به عربستان، با ۳۰ درصد افزایش به رقم ۹.۱ میلیارد یورو رسیده است.

شهروندان فرانسوی ونهادهای حقوق بشری در این کشور مخالف فروش سلاح از سوی کشورهای غربی به عربستان هستند و در آخرین سلسله از مخالفت ها، حدود دو هفته پیش کشتی تجاری سعودی به نام «بحری ینبع» به دلیل اعتراض سازمان‌های حقوق بشری در بندر «لوهاور» فرانسه، مجبور شد بدون بارگیری تسلیحاتی از سواحل غربی این کشور دور شود.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

دراثر این تجاوز تاکنون هزاران یمنیجان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر این کودکان براثر گرسنگی و قحطی ناشی از این جنگ تحمیلی از سوی این ائتلاف جان باخته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.