با ادامه روند صعودی عرضه نفت ارزان توسط آمریکا و عرضه فراوان نفت توسط کشورهای اصلی عضو سازمان تولیدکنندگان نفت (اوپک)، محدودیت فعلی عرضه آن توسط ایران و ونزوئلا جبران خواهد شد و قیمت آن از سطح فعلی فراتر نخواهد رفت.

به گزارش جماران؛ موسسه سرمایه گذاری مالی "گلدمن ساکس"آمریکا روز سه شنبه در تارنمای این موسسه اعلام کرد که با توجه با شاخص های جهانی باراز انرژی، قیمت فعلی نفت به دلیل تولید و عرضه ارزان نفت آمریکا تا مدت ها ثابت خواهد ماند و تغییر نخواهد کرد.

این بانک در تازه‌ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که با ادامه روند صعودی عرضه نفت ارزان توسط آمریکا و عرضه فراوان نفت توسط کشورهای اصلی عضو سازمان تولیدکنندگان نفت (اوپک)، محدودیت فعلی عرضه آن توسط ایران و ونزوئلا جبران خواهد شد و قیمت آن از سطح فعلی فراتر نخواهد رفت.

اگرچه تشدید تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران که یکی از اصلی ترین تأمین کنندگان بازار انرژی جهان است، به مدت شش ماه تا ماه مه (اردیبهشت) ضربه بزرگی به بازار نفت وارد کرد و جنگ تجاری آمریکا و چین نیز از فعالیت‌ های بازار انرژی کاست و بر نگرانی‌ها افزود، اما افزایش حجم و سرعت تولید و عرضه نفت ارزان آمریکا موجب شد تا روند افزایش نجومی قیمت نفت متوقف شده و بازار به حالت تعادل برسد، بنابر این تا زمانی که آمریکا به این روند عرضه نفت ادامه می‌دهد وضعیت فعلی تا مدت‌ها ادامه خواهد یافت و تغییری در باراز قیمت نفت جهانی بوجود نخواهد آمد.

با این وجود، قیمت نفت برنت دریای شمال دیروز با یک کاهش قابل توجه طی سه ماه گذشته درحالی به ۶۰،۵۵ دلار در هر بشکه رسید که نفت خام آمریکا نیز با قیمت ۵۲،۱۱ دلار در هر بشکه در بازار جهانی عرضه شد.

بنابراین، پیش بینی می‌شود قیمت فعلی نفت در بازارهای جهانی همچنان تا ماه‌ها ثابت بماند و این روند حداقل تا فصل ادامه یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.