کمیسر عالی کمیته بین المللی حقوق بشر در غرب آسیا گفت: اسراییل و شرکای آن در تلاش هستند تا از طریق برگزاری نشست ها و کنفرانس های بین المللی تنش را در منطقه افزایش دهند، هم چنان که می بینیم برای حل بحران های کنونی هیچ راه حلی در این نشست ها ارائه نمی شود.

به گزارش جماران؛ «هیثم ابوسعید» کمیسر عالی کمیته بین المللی حقوق بشر در غرب آسیا اعلام کرد که بندر «الفجیره» و دیگر بنادر اماراتی تحت کنترل نظامی آمریکا هستند و رژیم صهیونیستی در عملیات های خرابکارانه در این بندر مستقیما دست داشته است.

بر پایه گزارش پایگاه خبری "النشره" لبنان، هیثم ابوسعید به تازگی این سخنان را مطرح کرده است.

کمیسر عالی کمیته بین المللی حقوق بشر در غرب آسیا افزود: اسراییل و شرکای آن در تلاش هستند تا از طریق برگزاری نشست ها و کنفرانس های بین المللی تنش را در منطقه افزایش دهند، هم چنان که می بینیم برای حل بحران های کنونی هیچ راه حلی در این نشست ها ارائه نمی شود.

وی افزود: از آنجایی که الفجیره و دیگر مناطق مجاور تحت سیطره نظامی کامل آمریکا می باشد، بنابراین نمی توان طرف دیگری به جز اسراییل را در این قضیه مسئول دانست و مسوولیت آن حادثه به طور مستقیم متوجه این رژیم است.

وی در خصوص متهم کردن ایران به دست داشتن در این عملیات نیز گفت: این فقط یک اتهام سیاسی علیه ایران است و اتهام زنندگان در نهایت به نتیجه ای نمی رسند.

پیش تر نیز تلویزیون رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که بار دیگر منبع اطلاعاتی آمریکایی ها برای متهم کردن ایران در حادثه بندر الفجیره سازمان جاسوسی «موساد» بوده است.

ماه گذشته برخی رسانه‌های عربی مدعی شدند که حملاتی علیه ۸ کشتی در بندر فجیره انجام شده و در این حادثه چهار نفتکش متعلق به عربستان، امارات و نروژ آسیب دیدند. دولت امارات متحده عربی ابتدا این حادثه را تکذیب کرد، اما پس از آن اعلام کرد که ۴ نفتکش آسیب دیده اند.

بلافاصله پس از این حادثه دولت امارات اعلام کرد که گروه تحقیق درباه این حادثه تشکیل می‌دهد و از ایالات متحده دعوت کرد که کارشناسانی برای کمک به این گروه تحقیق بفرستد.

دولت آمریکا هم با پذیرش این دعوت، کارشناسان خود را به امارات فرستاد و این گروه تحقیقاتی آنگونه که می‌شد حدس زد، به فاصله یک روز از آغاز تحقیقات از نقش ایران در این حادثه گفتند.

همچنین دو روز پس از این حادثه و در روز سه شنبه ۱۴ مه (۲۴ اردیبهشت)، دولت عربستان اعلام کرد که دو ایستگاه پمپاژ میان خط لوله بین استان‌های شرقی و پایانه صادرات آن در ساحل غربی در بندر 'ینبع' (ساحل دریای سرخ) مورد حمله پهپادها قرار گرفته است.

عربستان نیز در این حادثه انصارالله و به دنبال آن ایران را متهم کرد و نشستی در ریاض ترتیب داد تا با حضور سران کشورهای عرب و کشورهای اسلامی همه تلاش خود را برای تکمیل این سناریوی آمریکایی-صهیونیستی انجام دهد.

این در حالی است که پس از انتشار اخبار مربوط به حادثه فجیره، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران این حوادث را نگران کننده و تأسف بار دانست و خواهان روشن شدن ابعاد دقیق این حادثه شد.

وی با اشاره به تأثیر منفی این حوادث بر سلامت کشتیرانی و امنیت عبور و مرور دریایی نسبت به هرگونه دسیسه از سوی بدخواهان جهت برهم زدن ثبات و امنیت در منطقه هشدار داد و خواهان هوشیاری کشورهای منطقه نسبت به هرگونه ماجراجویی از سوی عوامل خارجی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.