معاون نخست وزیر کره جنوبی در دیدار با رئیس کل بانک مرکزی ایران ضمن اشاره به سیاست‌های بانک مرکزی ایران در ۱۰ ماه گذشته برای تثبیت وضعیت اقتصادی ایران، از آن به عنوان اقدام برجسته این بانک یادکرد.

به گزارش جماران؛ معاون نخست‌وزیر و وزیر اقتصاد و مالیه کره جنوبی، در دیدار با رییس کل بانک مرکزی کشورمان، روابط با ایران را بسیار مهم خواند و از به‌کارگیری تمام تلاش خود برای حل مشکلات بانکی خبر داد.

عبدالناصر همتی در این دیدار با اشاره به عدم همکاری بانک‌های آن کشور برای تامین واردات فعالان اقتصادی کشورمان، به منابع زیاد بانک مرکزی نزد آن بانک‌ها و همچنین تأثیر منفی که این رفتار در روابط دوستانه ۲ کشور دارد، اشاره کرد و از معاون نخست وزیر کره جنوبی خواست این موضوع را هرچه سریعتر حل وفصل کند.

همتی تاکید کرد: سیاست‌های آمریکا در فشار حداکثری خود شکست خورده و ما علاقمند نیستیم تحت تأثیر محدودیت‌های ایجاد شده از سوی آمریکا، روابط ایران و کره آسیب ببیند و دولت ما نیز علاقمند به توسعه روابط دوستانه با کره است.

همچنین معاون نخست وزیر کره جنوبی در این دیدار ضمن اشاره به سیاست‌های بانک مرکزی ایران در ۱۰ ماه گذشته برای تثبیت وضعیت اقتصادی ایران، از آن به عنوان اقدام برجسته این بانک یادکرد.

هونگ نام کی، تأکید کرد: ما نیز از وضعیت پیش آمده در روابط بانکی ۲ کشور و مشکلاتی که برای صادرکنندگان کره‌ای و واردکنندگان ایرانی پیش آمده است ناراحت هستیم و با توجه به اینکه روابط ایران وکره را بسیار مهم تلقی می کنیم، تمام تلاش خود را برای رفع مشکل به کار می‌گیریم.

‌رئیس کل بانک مرکزی ایران برای دیدار با مقام های کره جنوبی روز یکشنبه وارد سئول شد.‌

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.