سخنگوی سابق قوه قضاییه می‌گوید حاضران در این جلسه تأکید داشتند این جلسات حتی‌المقدور تکرار شود تا از نظرات و تجربه‌های مسئولان قبلی برای بهبود کار دستگاه قضا استفاده شود.

به گزارش جماران؛ ایرنا نوشت: حسین میرمحمد صادقی که در جلسه آخر هفته گذشته سیدابراهیم رئیسی با مسئولان چهار دهه دستگاه قضا حضور داشت، درباره غیبت برخی چهره‌ها در این نشست هم‌اندیشی توضیح داد.

حسین میرمحمد صادقی، سخنگوی سابق قوه قضاییه درباره نشست هم‌اندیشی رئیس قوه قضاییه با مسئولان سابق این قوه می‌گوید: قربانعلی دری نجف‌آبادی (دادستان کل کشور از سال ۸۳ تا ۸۸) به دلیل کسالت و علی رازینی، دادستان انقلاب تهران و اسماعیل شوشتری، وزیر پیشین دادگستری به دلیل سفر به مشهد نتوانستند در این نشست حضور داشته باشند. میرمحمدصادقی درباره علت غیبت صادق آملی لاریجانی و سیدحسین موسوی تبریزی می‌گوید نمی‌داند آنها برای این مراسم دعوت شده بودند یا نه.

او در ادامه درباره مطالب مطرح شده در نشست هم‌اندیشی سیدابراهیم رئیسی با مسئولان پیشین دستگاه قضا می‌گوید: وقت جلسه محدود بود، بنابراین چند نفری که صحبت کردند معضلات و مشکلاتی را که در دستگاه قضا وجود داشت به‌صورت خلاصه بیان کردند. همچنین راه‌حل‌هایی که برای برطرف شدن این مشکلات وجود دارد نیز مطرح شد.

میرمحمدصادقی اضافه می‌کند: یکی از مسائلی که در این جلسه بر آن تأکید شد، توجه به مبانی حقوقی و حقوقدانان بود. چون گاهی احساس می‌شود قوه قضاییه توجه چندانی به حقوق و دستاوردهای علم حقوق نمی‌کند. افرادی که این بحث را مطرح کردند بر تحصیلات حقوقی آقای رئیسی تأکید داشتند و امیدوار بودند با توجه به سابقه و تحصیلات حقوقی ایشان، از دستاوردهای علم حقوق در دوره جدید دستگاه قضا استفاده شود و دیواری که بین دانشکده‌های حقوق و دستگاه قضایی وجود دارد مرتفع شود.

او می‌افزاید: اطاله دادرسی و همچنین تأکید بر ریشه‌کن کردن فساد در دستگاه قضایی نیز از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود. دوستان تأکید داشتند که فساد در قوه قضاییه حتی کم آن هم زیاد است و باید تلاش شود که به هیچ‌وجه فساد در دستگاه قضایی راه پیدا نکند.

میرمحمدصادقی همچنین می‌گوید حاضران در این جلسه تأکید داشتند این جلسات حتی‌المقدور تکرار شود تا از نظرات و تجربه‌های مسئولان قبلی برای بهبود کار دستگاه قضا استفاده شود.

او یادآور می‌شود: این سنت در قوه مقننه که از تجربیات نمایندگان ادوار استفاده شود وجود دارد و نمایندگان ادوار ارتباطشان با مجلس حفظ می‌شود. حتی ما در بخش تقنین قوانین در معاونت قوانین مجلس با تعدادی از نمایندگان ادوار همکاری می‌کنیم، اما در قوه قضاییه چنین چیزی وجود نداشت. در حالی که افرادی که قبلاً در قوه قضاییه سمت‌هایی داشتند دارای تجربیاتی هستند که می‌توان از این تجربیات برای رفع موانع و مشکلات دستگاه قضا استفاده کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.