دولت هنگ‌کنگ خود را مقید به تحریم‌های وضع شده از سوی شورای امنیت ملل متحد علیه کشورها می‌داند و در این زمینه شورای امنیت هیچ تحریمی علیه نفت ایران وضع نکرده است.

به گزارش جماران؛ یک مقام دولتی هنگ کنگ در واکنش به هشدار ایالات متحده آمریکا درباره عدم ارایه سرویس به یک نفتکش ایرانی در این بندر، با رد درخواست آمریکا اعلام کرد که تنها تحریم‌های مشروع علیه ایران تحریم‌های سازمان ملل است و تحریم‌های یکجانبه کشورها علیه یکدیگر اعتبار و مشروعیت قانونی ندارند.

به نقل از بلومبرگ، یک سخنگوی "اداره بازرگانی و توسعه اقتصادی" بندر خودمختار هنگ کنگ – تحت حاکمیت چین- با رد هشدار آمریکا به هنگ‌کنگ گفته است: دولت هنگ‌کنگ خود را مقید به تحریم‌های وضع شده از سوی شورای امنیت ملل متحد علیه کشورها می‌داند و در این زمینه شورای امنیت هیچ تحریمی علیه نفت ایران وضع نکرده است.

این سخنگو افزوده است:" برخی کشورها ممکن است بر اساس ملاحظات خود تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه دیگر کشورها و طرف‌ها وضع کنند و این تحریم‌ها خارج از محدوده تحریم‌های قانونی است که از سوی شورای امنیت وضع می‌شود و دولت هنگ‌کنگ خود را موظف به اجرای آن می‌داند.

گفتنی است دیروز وزارت خارجه چین نیز با هشدار نسبت به مداخلات ایالات متحده آمریکا در زمینه همکاری نفتی چین و ایران، اعلام کرد که رابطه نفتی چین و ایران کاملا قانونی بوده و ارتباطی به ایالات متحده آمریکا ندارد.

گفتنی است طبق اعلام منابع آمریکایی نفتکش "پاسیفیک براوو" متعلق به بانک "کونلون" چین است که بر اساس ادعای مقامات آمریکایی اخیرا عازم شرق آسیا و سواحل هنگ‌کنگ شده است. دولت آمریکا روز سه‌شنبه به دولت هنگ‌کنگ بابت ارایه سرویس به این نفتکش در بنادر خود هشدار داد و تهدید کرد در این صورت شرکت‌هایی که به این نفتکش سرویس داده‌اند یا دادوستد کرده‌اند را در لیست مجازات قرار خواهد داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.