محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر نامه بن سلمان را در جریان دیدار با عبد اللطیف بن راشد الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در دوحه دریافت کرده است.

به گزارش جماران؛ وزارت خارجه قطر که پیشتر گفته بود برای شرکت در دو اجلاس اضطراری سران کشورهای عربی در مکه دعوت نشده است، اکنون از عربستان سعودی دعوتنامه رسمی دریافت کرده است.

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در پیامی کتبی از تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر برای شرکت در نشست اضطراری شورای همکاری خلیج‌ فارس و نشست اتحادیه عرب در مکه دعوت کرد.

این نشست قرار است که ۳۰ مه در شهر مکه برگزار شود.

طبق این گزارش، محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر نامه بن سلمان را در جریان دیدار با عبد اللطیف بن راشد الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در دوحه دریافت کرده است.

این در حالی است که عربستان به همراه سه کشور امارات، مصر و بحرین از پنجم ژوئن ۲۰۱۷ دوحه را به حمایت مالی از تروریسم متهم کرده و همه روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند و حتی تحریم‌های علیه این کشور وضع کردند.

وزارت خارجه قطر نگفت این دعوتنامه که از طریق سرپرست شورای همکاری خلیج فارس منتقل شد را می‌پذیرد یا نه. قطر از اعضای شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.