بلومبرگ در جمع بندی جلسه غیرعلنی مقام های دولت ترامپ با اعضای مجلس نمایندگان نوشت که اطلاعات پمپئو دموکرات ها را قانع نکرد. پمپئو، دانفورد و شاناهان جلسه توجیهی و غیرعلنی دیگری با اعضای سنا برگزار کردند.

به گزارش جماران؛ اعضای کنگره امریکا گفتند مقام های دولتی سعی کردند در جلسه توجیهی با قانونگذاران آنها را قانع کنند که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست.

به گزارش رویترز، مایک پمپئو وزیر امور خارجه، جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش و پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع آمریکا روز سه شنبه دو جلسه غیرعلنی درباره ایران با اعضای کنگره برگزار کردند.

الیوت انگل رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان پس از جلسه این مقام ها با اعضای مجلس نمایندگان اظهار داشت: امیدوارم که لحن آنها (دولت آمریکا) ملایم شده باشد. آنها سعی کردند این احساس را ایجاد کنند. 

'مایک مک کال' عضو جمهوریخواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان نیز درباره بحث های مطرح شده در این جلسه گفت: قصدی برای آغاز جنگ در منطقه وجود ندارد. 

وی با تکرار اتهامات بی اساس علیه ایران اظهار داشت: عملیات بازدارندگی برای متوقف کردن تهاجم و تنش آفرینی ایران برقرار است. 

برخی از نمایندگانی که در جلسه اعضای مجلس نمایندگان و مقام های دولت ترامپ شرکت کرده بودند، گفتند که این جلسه توجیهی گاهی پرتنش می شد و بعضی از دموکرات ها مقام های دولت را به تحریف اطلاعات برای ایجاد زمینه به منظور دادن پاسخ تهاجمی به اقدامات ایران متهم کردند.

«روبن گالگو» عضو دموکرات کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا اظهار داشت: به عقیده من، هیچ اطلاعاتی وجود نداشت که دلیلی برای درگیر شدن ما در بحث جنگ با ایران ارائه کند.

این نماینده دموکرات ایالت آریزونا افزود: من معتقدم مایک پمپئو و جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا و سایر افرادی که می خواهند ما را به جنگ با ایران بکشانند از این اطلاعات تفسیر اشتباه داشته و آن را بد جلوه داده اند.

بلومبرگ در جمع بندی جلسه غیرعلنی مقام های دولت ترامپ با اعضای مجلس نمایندگان نوشت که اطلاعات پمپئو دموکرات ها را قانع نکرد. پمپئو، دانفورد و شاناهان جلسه توجیهی و غیرعلنی دیگری با اعضای سنا برگزار کردند. 

شاناهان بعد از این جلسه بار دیگر تاکید کرد که دولت آمریکا خواهان تشدید وضعیت در منطقه نیست بلکه مساله «بازدارندگی است، نه جنگ. ما قصد جنگ نداریم».

او مدعی شد: ما با تغییر موضع تجهیزات خود از حملات علیه نیروهای آمریکایی جلوگیری کردیم. درحال حاضر، بیشترین تمرکز ما روی این است که از محاسبات اشتباه ایران جلوگیری کنیم.

سرپرست وزارت دفاع آمریکا پیش از این جلسه نیز دلیل اعزام ناو هواپیمابر «آبراهام لینکلن» و همچنین بمب افکن های B-52 به منطقه خلیج فارس را با هدف بازدارندگی در مقابل ایران عنوان کرده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.