خبرنگار شبکه خبری تلویزیونی سی ان ان گفت: شاید هر دو طرف از اینکه می گویند خواهان درگیری نیستند، صادق باشند اما تنش لفظی باعث تشدید خصومت ها می شود و ممکن است فرد دیگری از این موضوع سوءاستفاده کرده و درگیری راه بیاندازد.

به گزارش جماران؛ خبرنگار شبکه خبری تلویزیونی سی ان ان درباره تنش لفظی بین ایران و آمریکا گفت: ایران به واقع خواهان رفع تحریم ها است و رویکرد دولت ترامپ علیه این کشور کارساز نیست و جواب نمی دهد.

'نیک رابرتسون' روز سه شنبه در گزارش خود از مبدا ابوظبی افزود: به همین جهت سفیر ایران در سازمان ملل متحد نامه ای به دبیرکل این سازمان ارسال کرده که در آن گفته ما خواهان جنگ نیستیم و این ترامپ است که در منطقه حضور نظامی دارد، بنابراین می بینید که ایرانی ها به روش خود سعی دارند تا به این مساله رسیدگی کنند.

مجری شبکه سی ان ان به وی گفت: شاید هر دو طرف از اینکه می گویند خواهان درگیری نیستند، صادق باشند اما تنش لفظی باعث تشدید خصومت ها می شود و ممکن است فرد دیگری از این موضوع سوءاستفاده کرده و درگیری راه بیاندازد.

رابرتسون ضمن تصدیق این مطلب افزود: می توان به اتفاقی که برای خطوط لوله نفت عربستان و همچنین برای کشتی های باری و نفتی در دریای عمان برای امارات روی داد اشاره کرد.

وی ادامه داد: متحدان کلیدی آمریکا در منطقه امارات و عربستان هستند، دو کشوری که بسیار خوشحال خواهند شد تا آمریکا بخصوص ترامپی که ضد ایران است، فشار بیشتری به این کشور جهت توقف نفوذ آن در منطقه اعمال کند. 

رابرتسون افزود: اما این میزان از نگرانی وجود دارد مبنی بر اینکه مسیری که ترامپ در آن قرار دارد و ماهیت غیر قابل پیش بینی و مبهم بودن تصمیمات وی باعث اتفاقی شود که کسی خواهان رخ دادن آن نبوده است.

رییس جمهوری آمریکا پس از حمله راکتی به نزدیکی سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد، در توئیتی به لفاظی تند علیه ایران پرداخت.

ترامپ همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا آمریکا وارد درگیری با ایران می شود، گفت که امیدوارم چنین نشود.

«مایا کوچیانچیک» سخنگوی «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته درخصوص تنش زایی بیشتر در خاورمیانه هشدار داد.

«استفان دوجاریک» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد نسبت به تشدید لفاظی ها بین ایران و آمریکا ابراز نگرانی کرد و هشدار داد که هر اقدامی توسط هر کدام از این کشورها ممکن است در «یک منطقه بسیار بی ثبات» مورد سوء تعبیر قرار گیرد.

در همین حال 'مجید تخت روانچی' نماینده ایران در سازمان ملل متحد روز گذشته در نامه ای به دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: ایران هرگز راهکار جنگ را در سیاست خارجی خود انتخاب نخواهد کرد اما اگر جنگ بر ما تحمیل شود ایران با قدرت از حق دفاع از خود استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.