سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان ارائه لیست ائتلافی بر سر اعضا و رئیس وجود دارد یا نه، تصریح می‌کند: ما آمادگی ائتلاف داریم، اما فضای که من می‌بینم چندان مساعد نیست. با این حال، ما در تلاشیم ائتلاف صورت گیرد.

به گزارش جماران؛ سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی درباره انتخابات هیأت رئیسه اعلام کرد: گزینه ما برای ریاست، آقای لاریجانی است و با هر فراکسیونی که بر سر رئیس با ما اتفاق نظر داشته باشد، ائتلاف خواهیم کرد.

مهرداد لاهوتی، نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی درباره موضع این فراکسیون در انتخابات آتی هیأت رئیسه مجلس می‌گوید: ما در جلسه امروز شورای مرکزی فراکسیون تنها درباره رئیس تصمیم‌گیری کردیم و به این نتیجه رسیدیم که آقای لاریجانی گزینه ما برای ریاست باشند، اما تصمیم‌گیری درباره دیگر کاندیداهای هیأت رئیسه به عصر شنبه موکول شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان ارائه لیست ائتلافی بر سر اعضا و رئیس وجود دارد یا نه، تصریح می‌کند: ما آمادگی ائتلاف داریم، اما فضای که من می‌بینم چندان مساعد نیست. با این حال، ما در تلاشیم ائتلاف صورت گیرد.

این عضو فراکسیون مستقلین در پاسخ به این پرسش که احتمال ائتلاف با کدام فراکسیون بیشتر است، تأکید می‌کند: ما اعلام کردیم با هر فراکسیونی که مواضعش درباره آقای لاریجانی مشابه ما باشد، ائتلاف خواهیم کرد. یعنی مواضعش با ما تفاوت اساسی نداشته باشد. چراکه ما آقای لاریجانی را قبول داریم و علاقه‌مندیم فعالیت ایشان مستقل ادامه یابد. با هر فراکسیونی که بر سر رئیس با ما اتفاق‌نظر داشته باشد، ائتلاف خواهیم کرد.

فاطمه سعیدی، نماینده تهران نیز درباره موضع فراکسیون امید نسبت به انتخابات هیأت رئیسه گفته است: تصمیم‌گیری نهایی این فراکسیون در مورد انتخابات هیأت رئیسه مجلس شنبه آینده انجام می‌شود.

علاوه بر این، محمد اسماعیل سعیدی، نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی درباره موضع فراکسیون ولایی در این انتخابات به فارس گفته است: هنوز فراکسیون نمایندگان ولایی درخصوص انتخابات رئیس و هیأت رئیسه مجلس در اجلاسیه چهارم به جمع‌بندی نرسیده و زمان جلسه بعدی فراکسیون برای این منظور امروز بعدازظهر به اعضای فراکسیون اعلام می‌شود.

وی همچنین اعلام کرده است: تاکنون نامزدی علی لاریجانی و محمدرضا عارف برای این منظور قطعی شده، اما نامزدی حمیدرضا حاجی‌بابایی برای ریاست مجلس در اجلاسیه چهارم دوره دهم هنوز قطعی نشده است.

چهارمین انتخابات هیأت رئیسه مجلس دهم، یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود. در حال حاضر، اعضای هیأت رئیسه عبارتند از: علی لاریجانی- رئیس، مسعود پزشکیان- نائب رئیس اول، علی مطهری- نائب رئیس دوم. محمدعلی وکیلی، علی‌اصغر یوسف نژاد، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، علیرضا رحیمی، احمد امیرآبادی فراهانی به‌عنوان دبیران هیأت رئیسه و اسدالله عباسی، بهروز نعمتی و محمد آشوری تازیانی به‌عنوان ناظران هیأت رئیسه فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.