رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور گفت: اساس همه اتفاقاتی که در عرصه رسانه‌ای در شبکه وسیع و با کمک رسانه‌های بیگانه به صورت علنی و بسیار پرقدرت انجام می‌شود، متزلزل کردن روحیه مردم، بی ثبات کردن تولید در داخل کشور و در نهایت خارج کردن زندگی مردم در حوزه‌های مختلف از روند عادی و جاری است.

به گزارش جماران، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در بیست و چهارمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور گفت: با توجه به گزارشی که از مصوبات جلسه قبل و اقدامات و پیگیری هایی که انجام شده، در این جلسه ارائه شد، مشخص گردید که تمام دستگاههای عضو تلاش کردند تا مصوبات ستاد اجرایی شود و نتایج کار هم در حد قابل قبولی است.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور افزود: در این جلسه گزارشی از ارجاعات ستاد به قوه قضائیه مطرح شد که پیگیری‌های جدی از سوی این قوه صورت گرفته است و در قالب مشورت‌هایی که با حوزه‌های مختلف رسانه‌ای داشته ایم و تذکراتی که داده ایم مشکل رفع شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدا سیاست ستاد این بود که موضوعات رسانه‌ای و مدیریت افکارعمومی را به حوزه قضائی ارجاع ندهیم چراکه روحیه مشترکی میان مجریان و رسانه‌ها در جهت هدایت درست اخبار و اطلاعات وجود دارد اما متأسفانه در برخی مواقع علیرغم تذکرات، صحبتها و مشورت‌هایی که انجام می‌شود، برخی اصرار بر پخش اخبار جعلی و یا شایعات بی اساس دارند و ما ناگزیریم که آنها را به حوزه قضائی ارجاع دهیم که البته قوه قضائیه نیز با این موضوع فعال برخورد می‌کند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مطرح شده در این جلسه، موضوع رسانه های استانی بود، اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد وزارت ارشاد به طور جدی نظارت بر رسانه‌های استانی را در دستور کار خود قرار دهد و ضمن ابلاغ سیاست‌های ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور به رسانه‌های استانی، رصد و نظارت مستمر و کاملی در این حوزه داشته باشد تا آن رسانه‌ها نیز همگام با رسانه‌های ملی در جهت سیاست‌های مدون ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور حرکت کنند.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور همچنین یادآور شد: بر اساس ارزیابی دقیق، رسانه‌هایی که در مدت فعالیت این ستاد به صورت مثبت و مناسب اقدام کرده‌ و سیاست‌ها را اجرا و با ما همکاری کرده‌اند، مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

رحمانی فضلی با بیان اینکه موضوع کاغذ در چند هفته اخیر در سطح اصناف، مصرف کنندگان و حتی در عرصه رسانه ای موجب دغدغه شده بود، گفت: در این جلسه مقرر شد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این موضوع را با هماهنگی قوه قضائیه با دقت پیگیری کند تا هم واردات کاغذ در این ایام و هم توزیع آن بین عمده فروشان و خرده فروشان و همچنین مسیر تامین، تولید، توزیع و مصرف کنترل شود تا با کسانی که در این مسیر قوانین و مقررات را رعایت نکرده و پایبند به تعهداتشان نبودند، برخورد مناسبی صورت گیرد.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه موضوع حمل و نقل همواره مورد توجه این ستاد بوده است، گفت: باید با این قشر زحمتکش که در شرایط کنونی تلاش می‌کنند، همکاری لازم را داشته باشیم تا مشکلات آنها را مرتفع کنیم. دستگاه‌های مسئول هم باید نسبت به رفع نگرانی در حوزه حمل و نقل اقدام کنند تا حتی الامکان توزیع هیچ کدام از کالاهای اساسی و مواد اولیه کارخانه‌ها را در انحصار قرار ندهیم. در این راستا، وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی پیگیری این موضوع خواهد بود تا حمل و نقل کالاهای اساسی را از انحصار خارج کند.

دکتر رحمانی فضلی همچنین به موضوع واردات موبایل مسافری و رجیستری آن اشاره کرد و ضمن یادآوری تصمیمات جلسات پیشین ستاد در این خصوص و اتمام مهلت مقرر، گفت: با توجه به مباحث مطرح شده در این جلسه ستاد مقرر شد که فعلاً روال فعلی ادامه یابد اما باید به دنبال مصوبه‌ای باشیم که با آن تعیین تکلیف نهایی قانونی در این حوزه انجام شود و مقرر شد طی دو هفته آینده این موضوع پیگیری شود.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با بیان اینکه یکی از موضوعات اصلی مطرح شده در این جلسه سیستم و فرایند توزیع کالا خصوصا کالاهای اساسی در کشور بود، گفت: در این جلسه گزارش بسیار خوبی از سامانه توزیع وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شد. به صورت نمونه کالاهایی در این سامانه ارائه شده است که باید تمام فرایندها از تولید، تامین، واردات تا عمده فروشی و خرده فروشی و همچنین به طور ویژه شبکه سنتی بازار در این سامانه مورد استفاده قرار گیرد و مشارکت جدی در این مسئله داشته باشند. در این راستا مقرر شد که این سامانه به صورت پایلوت در یک استان اجرا شود که در این حوزه استان هرمزگان اعلام آمادگی کرد. لذا همه دستگاه‌های متولی در این حوزه باید هماهنگی‌های لازم را با استاندار داشته باشند تا انشاالله بتوانیم این سامانه را در این استان پیاده کرده و ایرادات و اشکالات آن را رفع کنیم.

دکتر رحمانی فضلی همچنین در مورد اجاره بها گفت: در جلسات گذشته ستاد در این مورد بحث شد و ابراز نگرانی موجود در این خصوص در بین مردم و در فضای رسانه‌ای مورد توجه قرار گرفت. بر همین اساس در این جلسه وزارت راه و شهرسازی طرحی ارائه داد که با توجه به نظراتی که در جلسه مطرح شد، باید تکمیل شود و امیدواریم که وزارت راه و شهرسازی طرح را کامل کند تا بتوانیم اطمینان نسبی به مردم و بویژه مستأجران عزیز بدهیم تا آنها بدانند که این حوزه تابع قانون و قواعد خاص قابل نظارت و ضمانت است و نباید بگذاریم که بازار اجاره رها شود چون می‌تواند مشکلات زیادی ایجاد کند.

وزیر کشور در فراز دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به موضوع تبلیغات و عملیات روانی از سوی دشمن گفت: در حوزه گفتمان جنگ و صلح باید بدانیم، اساس همه اتفاقاتی که در عرصه رسانه‌ای در این حوزه در شبکه ای وسیع و با کمک رسانه‌های بیگانه به صورت علنی و بسیار پرقدرت انجام می‌شود، برای متزلزل کردن روحیه مردم، بی ثبات کردن تولید در داخل کشور و در نهایت خارج کردن زندگی مردم در حوزه‌های مختلف از روند عادی و جاری به سمت  نظمی است. البته مردم ما این نوع عملیات روانی را بارها و سالهای متمادی تجربه کرده اند و رسانه‌های ما آمادگی کامل برای مقابله را دارند. لذا باید اعلام آمادگی مردم را در قالب مقاومت و استقامت در حوزه تولید، مصرف و در حوزه رسانه‌ را منعکس  و اعلام کنیم که جمهوری اسلامی ایران آمادگی هر شرایطی را دارد و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا مقاومت و استقامت در همه حوزه‌ها و برای هر برنامه‌ای داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ما برخورد منطقی، معقولانه، منصفانه و در چهارچوب نظامات بین المللی را همواره قبول داشته و داریم اما قطعاً زیر بار زور و تهدید نرفته و نمی‌رویم.

رئیس شورای امنیت کشور ضمن یادآوری این نکته که امنیت در منطقه یکپارچه است، گفت: نمی‌شود امنیت یک یا دو کشور را خدشه دار کرد و این یکپارچگی در عمل، خود را نشان ندهد. با توجه به وجود منابع انرژی در منطقه و تأثیر انرژی در امنیت بین‌المللی و روابط بین الملل هر حادثه‌ای در منطقه ضمن آنکه می‌تواند یکپارچگی امنیت را دچار اشکال کند یقیناً در امنیت بین الملل نیز تأثیرگذار خواهد بود. این موضوعی است که همه تحلیلگران و همه دولت‌ها و کشورهای منطقه می‌دانند و همه واقف به این موضوع هستند که همه باید به گونه‌ای حرکت کنند که یکپارچگی امنیت منطقه دچار اشکال نشود.

وی افزود: ایران همیشه خود را حافظ امنیت منطقه دیده است و در روابط امنیتی، دفاعی و سیاسی منطقه‌ای فعال عمل کرده است که یکی از این موارد مبارزه با تروریسم، داعش و گروههای تکفیری بوده است. کشور ما بیشترین شهید را در این حوزه داده است همچنین بیشترین تلاش را داشته و بیشترین تعهد را پذیرفته و به تعهد خود عمل کرده است.

رحمانی فضلی در پایان گفت: امیدواریم که انشالله با روند توأم با منطق، عقلانیت و پایبندی به قوانین، تحولات را هدایت کنیم و ان شاا… که همه ما بتوانیم در جهت تقویت صلح پایدار  و ثبات تلاش کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.