نماینده دادستان تهران در دادگاه بانک سرمایه گفت: سیدمحمدهادی رضوی متهم ردیف اول این پرونده طبق گزارش بانک مرکزی بیش از 200 میلیارد تومان تسهیلات و ضمانت دریافت کرده است.

به گزارش جماران؛ نماینده دادستان تهران در دادگاه بانک سرمایه گفت: سیدمحمدهادی رضوی متهم ردیف اول این پرونده با پول معلمان سواری مازراتی یا بنز اس ۵۰۰ خریداری ‌کرده است و گفته می‌شود که با تشریفات در خیابان ها رفت و آمد می کرد.

رسول امیر قهرمانی روز دوشنبه در دومین جلسه دادگاه بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی اظهار داشت: متهم در خیابان فرشته ملکی از سید محمد امامی می‌خرد و خودروی سوزوکی یا تویوتا راوفور و موتورسیکلتی خریداری می‌کند که برابر با ۱۰ پراید مدل ۵۰ میلیون تومانی کنونی قیمت دارد.

وی افزود: رضوی طبق گزارش بانک مرکزی بیش از 200 میلیارد تومان تسهیلات و ضمانت دریافت کرده است. 107 میلیارد تومان از بانک سرمایه تسهیلات و ضمانت گرفته و 104 میلیارد تومان هم از بانک‌های دی، اقتصادنوین، مسکن، تجارت و صادرات دریافت کرده است.

نماینده دادستان ادامه داد: متهم این تسهیلات را با شگرد یکسان دریافت می‌کرده و شاید مبلغ 80 میلیارد تومان برای او مهم نباشد اما درد بزرگی از مردم را دوا می کند.

قهرمانی اظهار داشت: رضوی از طریق شرکت های رهپویان کوثر و آتیه سازان فاطمی برای دریافت تسهیلات بهره می‌برده و از شرکت شایگان تجارت آتیه برای استفاده از ضمانت نامه ها استفاده می کرده است.

وی گفت: رضوی در مهر سال 91 درخواست می کند که 20 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کند که 2 و نیم میلیارد تومان مصوب می‌شود ولی یک ماه و نیم بعد 70 میلیارد تومان به عنوان تسهیلات به حسابش واریز می شود.

نماینده دادستان با ارائه گزارشی از نحوه عملکرد یکی از کارشناسان بانک سرمایه به نام خانم رام گفت: این کارشناس بارها اعلام می‌کند که رضوی صلاحیت دریافت 20 میلیارد تومان را ندارد و با توجه به اینکه صورت‌های مالی خود را ارائه نکرده و مفاصاحساب هم نداده احقاق دریافت 2 و نیم میلیارد تومان را هم ندارد.

* خرید سه ویلای لوکس در شمال

قهرمانی گفت: رضوی به همراه دلاویز و امامی ملکی در نوشهر به مساحت ۷۸ هزار و ۷۵۰ متر خریداری می‌کند که در واقع سه ویلای لوکس بوده و هر ویلا متعلق به یکی از این افراد است.

وی افزود: رضوی ملکی در خیابان آفریقا به متراژ ۴۵۶ متر خریداری می کند و در خیابان احمد قصیر نیز پنج طبقه آپارتمان می خرد که هر طبقه ۲۶۰ متر بوده و آن را به نام خود ثبت می کند. البته او به نام منشی خود یعنی زهرا شریف کاظمی خانه و خودرو نیز خریده است.

* سفرهای خارجی متهم

نماینده دادستان همچنین گفت: رضوی بیش از صد ورود و خروج به کشور داشته که ۵۰ مورد آن خروجی به کشورهایی مانند ترکیه، ایتالیا، آلمان، اتریش، امارات و اوکراین بوده که در برخی موارد با خانم شریف کاظمی همراه شده است.

وی افزود: طبق گزارش سازمان بازرسی کل کشور رضوی مبلغ قابل توجهی برای ارز دریافت کرده و به اسم سرمایه گذاری در واقع برای سفرهای خارجی اختصاص داده است.

* فشار روی کارشناسان بانک سرمایه

قهرمانی از خانم رام درخواست کرد تا درباره جزئیات گزارش خود توضیحاتی ارائه کند و خانم رام گفت: من پرونده را بررسی می کردم و طبق مدارکی که به من دادند، گزارشی ارائه کردم اما باید گزارش های پرونده در جلسات بانک قرائت می شد. البته فشار روی ما بسیار بود و می گفتند که چگونه بنویسید و در واقع فقط نوشته ای از کارشناس می‌خواستند.

وی افزود: چند سال از این پرونده گذشته و درباره جزئیات آن حضور ذهنی ندارم ولی در مجموع فشارهای بسیاری روی رئیس اداره و کارشناسان این بانک وجود داشت.

* آیا به مدیران بانک برای دریافت تسهیلات رشوه دادید

در ادامه نماینده دادستان خطاب به رضوی متهم ردیف اول گفت: درخواست اخذ تحصیلات ۲۰ میلیارد تومانی شما توسط کارشناسان بانک سرمایه رد می شود چه اتفاقی افتاد که این تسهیلات به شما پرداخت شد توضیح دهید آیا مدیران بانک از شما درخواست رشوه کردند.

قهرمانی افزود: آقای سید محمد امامی و سید هادی رضوی برای غارت بانک به هم پاسکاری می کردند به این شکل که آقای رضایی برای گرفتن وام 10 درصد سپرده می گذاشت و ۵۰ درصد وثیقه مورد نیاز به صورت غیرقانونی به ۳۰ درصد تقلیل می یافت و رضوی در ادامه از بانک می خواست به جای وثیقه پول سپرده بگذارد.

وی تاکید کرد: امامی در این جا ایفای نقش می کرد و پول مورد نیاز را به سپرده می گذاشت.

قهرمانی ادامه داد: بعد از اینکه تسهیلات ۶۰ میلیاردی و ۳۰ میلیاردی به آقای رضوی پرداخت می شد، اول اقدام به خرید ملک و خودرو می کند و سپس ملک مورد نظر را به جای وثیقه در رهن بانک می گذارد و پول های آقای امامی بازگردانده می شود.

نماینده دادستان گفت: رضوی ۳۰ میلیارد تومان از تحصیلات دریافتی را به اسم یک جوان ۲۲ ساله که مسئول شرکت کارتن خواب ها بوده است، دریافت می کند و قرار شد پنج میلیون تومان به این جوان پرداخت کند که در نهایت این مبلغ را هم به او نمی دهد. 

قهرمانی با اشاره به اظهارات رضوی در جلسه قبلی دادگاه که مدعی شد قرار منع تعقیب برای او صادر شده است، گفت: در مورد شکایت یک شرکت منع تعقیب صادر شده اما در مورد شکایت دیگری او مجرم شناخته شده است.

وی خطاب به رئیس دادگاه گفت: آقای رضوی مدعی است که در بانک سرمایه دشمن داشته و برای او پرونده سازی کرده اند. وی باید پاسخ دهد که در مورد بانک دی و صادرات چه پاسخی دارید. در آنجا هم دشمن داشتید. 

نماینده دادستان خطاب به متهم ردیف اول گفت: شما می گویید متخصص تجهیز استودیو و در کار فیلمسازی هستید اما در قراردادی با شرکت امور پشتیبانی دام اقدام به خرید گوشت، مرغ و گوساله منجمد وارداتی کرده اید. بالاخره نفهمیدیم که تخصص شما چیست فیلم سازی، استودیو سازی یا واردکننده گوشت هستید.

قهرمانی گفت: بر اساس قرارداد بین شما و امور پشتیبانی دام بیست و هفت و نیم میلیارد تومان تسهیلات برای خرید گوشت منجمد دریافت کردید آن هم فقط با یک فقره چک. توضیح دهید که اگر با چک امکان واردات گوشت هست، جوانان جویای کار زیاد هستند که مایل به واردات گوشت با چک هستند.

* ارائه قرارداد جعلی از سوی متهم 

نماینده دادستان با ارائه اسنادی از یک قرارداد جعلی به مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان خبر داد که توسط رضوی به بانک سرمایه ارائه شده و بابت آن ۱۰ درصد ضمانت حسن انجام تعهدات خواسته و در سال ۹۴ این ضمانت نامه به صورت چک و سفته به رضوی داده می شود.

وی افزود: البته شرکت امور دام بابت طلب خود از بانک سرمایه درخواست ضمانت نامه می کند. رضوی قراردادهایی ارائه می‌دهد و مدعی می شود که شرکت شایگان تجارت آتیه یک شرکت معتبر است و با شرکت‌هایی مانند ماموت قرارداد دارد.

نماینده دادستان ادامه داد: در حالی که بانک سرمایه گواهی ماده ۱۸۶ مالیات‌ها را از شرکت شایگان تجارت آتیه می گیرد ولی هیچ خریدی در آن وجود نداشته است.

قهرمانی گفت: رضوی بعد از دریافت ضمانت درخواست مهلت (استمهال) از بانک سرمایه می کند. وی گوشت را در بازار می‌فروشد ولی هیچ پولی به شرکت امور دام نمی‌دهد و پولی هم به بانک ارائه نمی‌کند.

* سرمایه گذاری هفت و نیم میلیاردی برای سریال شهرزاد

قهرمانی گفت: رضوی مبلغ قابل توجهی طبق اقرار خودش برای سرمایه گذاری سریال شهرزاد به مبلغ هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص داده است و ما نمی‌دانیم کار او چیست؟ وارد کردن گوشت منجمد یا ساختن سریال و فیلم کمدی بی حساب.

* افزایش سود بانکی در مقابل آزادشدن سپرده

قهرمانی گفت: رضوی دوم آذر ۹۳ از شعبه اسکان بانک سرمایه درخواست می‌کند تا سپرده نقدی وی آزاد شود و به جای آن سود بانکی را افزایش دهند.

وی افزود: در واقع بانک وثیقه را آزاد می کند و ۳۱ درصد سود بانکی او را اضافه می‌کند در حالی که او با نمایش دین گرایی اظهار می کرد که باید با ربا مبارزه کرد.

* کارشناسی ملک اندرزگو

نماینده دادستان با اشاره به بدهی شرکت های رضوی به مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان به بانک سرمایه گفت: متهم نامه ای به آقای عبدی رئیس وصول مطالبات بانک سرمایه می نویسد ولی نامه را به یاسر ضیائی قائم‌مقام بانک می دهد تا ملک او را در خیابان اندرزگو ارزیابی کنند.

وی افزود: بانک سرمایه ۲۰ کارشناس معرفی می‌کند که برخی از این افراد صلاحیت ارزیابی املاک تهران را نداشتند و ضیائی ۳ نامه می نویسد و از ۳ کارشناس خارج از فهرست ۲۰ نفره می خواه این ملک را کارشناسی کنند که پایین ترین قیمت یعنی ۱۲۵ میلیارد تومان تصویب می‌شود.

قهرمانی گفت: رضوی این ملک را در هفتم اسفند سال ۹۲ به مبلغ ۱۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خریداری کرده و همزمان تقاضا می کند این ملک در رهن بانک درآید تا پول امامی را پس دهد و کارشناسی آن را ۱۷ میلیارد تومان ارزیابی می کنند.

وی افزود: البته رضوی جواز ساختمان ارائه می‌دهد و ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان این ملک قیمت‌گذاری می‌شود و مجوز هفت طبقه گرفته می‌شود و شهرداری در این زمینه تخلفاتی کرده است.

* تخلفات شهرداری در صدور پروانه

قهرمانی از نماینده سازمان بازرسی خواست تا در این زمینه توضیحات بیشتری دهد و نماینده سازمان بازرسی گفت: پرونده شهرسازی این ملک از سال ۹۰ توسط مالک اولیه برای پروانه ساختمان پیگیری شد و چون کاربری باغ داشته است مالک سال ها تلاش کرد تا با حفظ درختان مجوز بگیرد.

وی افزود: در ۱۴ بهمن سال ۹۳ برای این ملک جواز ساخت ۱۴ طبقه صادر شد و طی 6 ماه پایان کار صادر شد در حالی که بدون رعایت ضوابط شهرسازی بوده است. این ۱۴ طبقه به صورت صددرصد تجاری بوده و زیرزمین آن نیز ۱۰۰ درصد پارکینگ بوده در حالی که زیرزمین حداکثر ۸۰ درصد اجازه پارکینگ‌ دارد.

قهرمانی خاطرنشان کرد: در بازدیدی که از ملک داشتیم شاهد گودبرداری بودیم و همسایه ها به شهرداری اعتراض کردند که احتمال ریزش ساختمان های مجاور وجود داشت. شهرداری بخشی از آن را پر کرد ولی همه درختان آن ملک از بین رفته بود.

* ۴۰۰ درصد گران نمایی در ملک اندرزگو

نماینده دادستان از تهاترهای مشکوک میان رضوی و امامی سخن گفت و اضافه کرد: آقای پسندیده به کانون کارشناسان رسمی دادگستری نامه می‌نویسد تا ۳ کارشناس این ملک را ارزیابی کنند و مبلغ ارزیابی شده ۳۲ میلیارد تومان اعلام می‌شود و کارشناسان منتخب مجلس شورای اسلامی نیز این ملک را ۲۶ میلیارد تومان ارزیابی می‌کنند.

وی افزود: در سال ۹۷ فولاد خوزستان بابت مطالبات خود از بانک سرمایه در شعبه ۱۰۵ مجتمع بهشتی این ملک را برمی دارد.

قهرمانی اظهار داشت: این ملک ۴۰۰ درصد گران نمایی شده است. چون زمانی که جلسات وصول مطالبات در دادسرا برگزار شد، سه کارشناس دوباره انتخاب شدند.

وی گفت: 2 کارشناس قیمت سال ۹۴ را ۷۱ میلیارد تومان اعلام کردند و قیمت آن در مهر ماه ۹۷ نیز ۹۱ میلیارد تومان اعلام شد که در سال ۹۲ به مبلغ ۲۳ میلیارد تومان خریداری شده و در سال ۹۴ طبق نظر کارشناسان ۷۱ میلیارد بوده که دوران رکود مسکن را پشت سر گذاشته بودیم یعنی ۲۰۰ درصد گران نمایی صورت گرفته است.

قهرمانی افزود: در دوران جهش قیمت ملک می بینیم که ۲۰ درصد افزایش داشته است و من از آقای مصدق کارشناس رسمی خواستم که بگوید چگونه چنین چیزی ممکن است ولی هنوز گزارشی از سوی وی ارائه نشده است.

* تهاتر ظالمانه یک ملک

قهرمانی از تهاتر ظالمانه این ملک سخن گفت که رضوی آن را به مبلغ ۱۲۵ میلیارد تومان به بانک سرمایه فروخته است.

وی افزود: این ملک در سال ۹۴ تهاتر و تسویه می‌شود ۷ ماه بعد یعنی در مهر ۹۵ رضوی به محمدرضا خانی مدیرعامل وقت بانک سرمایه نامه می‌زند که ملک من ۱۵۰ میلیارد دلار ارزش داشته ولی شما آن را ۱۲۵ میلیارد خریداری کرده اید.

نماینده دادستان اظهار داشت: خانی اعلام می کند که هر کسی که بدهی خود را تسویه کند ۶ درصد ارزش ملک او بخشیده می شود ولی ۷ ماه بعد خانی نامه می نویسد و اعلام می کند که یک میلیارد و ۵۴۵ میلیون تومان بابت بخشش جرایم تاخیر تادیه رضوی تصویب شود.

* قرارداد ۲۸۵ میلیونی برای تبلیغ بانک سرمایه

وی اضافه کرد: رضوی قراردادی به مبلغ ۲۸۵ میلیون تومان امضا می کند تا برای بانک سرمایه در یک خبرگزاری طی 6 ماه تبلیغ کند. یعنی ماهی ۴۷ میلیون تومان می‌گیرد تا در یک خبرگزاری تبلیغات کند.

قهرمانی گفت: گواهی مالیات وی بر اساس گزارش مالیاتی سال ۹۳ اعلام می‌شود که رضوی به میزان ۵۷۳ میلیون تومان خرید و ۸۰۰ میلیون تومان فروش داشته در حالی که وی از سرمایه گذاری های کلان شرکت های خود سخن گفته است.

* برخورد جدی با سایر اتهام های رضوی

نماینده دادستان گفت: هر کسی که در پرونده بانک سرمایه و به ویژه رضوی تلاش مجاهدانه کرده از سوی رضوی مورد انگ قرار گرفته و من تأکید می‌کنم که در سایر پرونده‌های رضوی که اکنون در دادسرا تحت بررسی است، برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

* منش سیاسی متهم

پس از اظهارات نماینده دادستان قاضی دادگاه از رضوی خواست تا در دفاع از خود درباره سخنان نماینده دادستان در جایگاه قرار گیرد.

رضوی گفت: خوشحالم که قهرمانی این سخنان را گفت البته او به من بی احترامی کرد ولی من سکوت می کنم با این حال با مستندات خود اظهارات کذب وی مشخص می شود.

وی تاکید کرد که فردی سیاسی نیست و افزود: منش سیاسی من با کسی که به آن منتسب هستم، تفاوت دارد.

* کار با خبرگزاری فارس برای من افتخار است

رضوی افزود: من ۲۸۵ میلیون تومان از بانک سرمایه بابت تبلیغات در خبرگزاری فارس گرفتم و افتخارم این است که با این خبرگزاری کار کرده‌ام.

وی اظهار داشت: ماهانه ۲۵۰ میلیون تومان قراردادی برای تبلیغات صفحه اول خبرگزاری فارس بسته شده که 10 بسته تبلیغاتی بوده و ماهانه به فارس داده شده است.

این متهم افزود: البته هر بسته قیمت خود را دارد ولی کار من بازاریابی برای خبرگزاری فارس بوده و نظام الدین موسوی دزد نیست. سایر شرکت ها هم در خبرگزاری فارس تبلیغات می کنند. بنابراین تقاضا دارم که تقوا در رسانه رعایت شود.

متهم ردیف اول خطاب به رئیس دادگاه گفت: نماینده دادستان مدعی است که بنده مالیات ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافتی را پرداخت نکرده ام در حالی که اسناد وزارت دارایی نشان می دهد که بر اساس ماده ۱۸۶ برای تسهیلات مذکور اظهارنامه مالیاتی صادر شده است.

وی اظهار داشت: از نمایندگان حاضر در جلسه تقاضا دارم تنها به انعکاس اظهارات نماینده دادستان بسنده نکنند و اظهارات و مستندات بنده را هم منتشر کنند.

رضوی افزود: نماینده دادستان دو اتهام مشخص را متوجه اینجانب کردند؛ یکی اینکه اظهارنامه مالیاتی نداشتم دوم اینکه قراردادها جعلی هستند.

وی ادامه داد: امروز تمام اسناد و مدارک خود را درباره قانونی و معتبربودن قراردادها و همچنین اظهارنامه های مالیاتی تقدیم دادگاه کردم و متعجب هستم که چرا این اسناد در پرونده وجود ندارند.

رضوی خطاب به رئیس دادگاه گفت: در دادگاه جرایم پولی و بانکی به بنده و وکیلم اجازه دفاع نداند اما از رئیس دادگاه تشکر می کنم که به من اجازه دفاع می دهند و با سعه صدر به دفاعیات من توجه می کنند.

وی با بیان اینکه نماینده دادستان در جلسه قبلی حد و اندازه مرا تنها در حد اخذ وام ازدواج می دانست، اظهار داشت: من یک کارآفرین هستم و با افتخار از خود دفاع می کنم.

رضوی درباره اخذ وام ۲۷ میلیارد تومانی گفت: تسهیلات کاملا قانونی و بر اساس روال اداری اخذ شده و هیچگونه قرارداد صوری یا تخلفی در این مسیر وجود ندارد.

وی در ادامه به اظهارات دادستان درباره کارشناسی غیرواقعی ملک خود به بانک سرمایه اشاره کرد و گفت: نماینده سازمان بازرسی کل کشور در این جلسه حضور دارند و حتما تصدیق خواهند کرد که تاکنون سازمان بازرسی در خصوص ارزیابی ملک اینجانب هیچ گزارشی را به دادگاه ارائه نداده است. بنابراین موضوع گران نمایی صحت ندارد و اظهارات نماینده داستان خلاف واقع است.

* بانک سرمایه برخلاف مصوبات بانک مرکزی عمل کرده است

رضوی با رد هرگونه تبانی با مسئولان بانک سرمایه به منظور دریافت تسهیلات گفت: اگر قرار بود تبانی کنم، باید با آقای حیدرآبادی تبانی می کرد نه ضیایی که پس از معرفی کارشناس از بانک رفت. 

وی افزود: بانک سرمایه باید 10 درصد سپرده را نگه می داشت و بر اساس مصوبه بانک مرکزی دهم خرداد 91 بانک سرمایه حق نداشت که آن را نگه دارد. چون طی یک سال این پول را از جیب من نگه می داشتند ولی سود آن را به میزان 28 درصد می گرفتند درحالی که این کار خلاف مصوبات بود. 

* اسناد سریال شهرزاد را ارائه می کنم

این متهم گفت: قرارداد سریال شهرزاد را سال 91 امضا کردیم که بر اساس آن باید هشت میلیارد تومان می دادم ولی من تمام مستندات این قرارداد را ارائه می دهم. ما حتی برای اختلافات این قرارداد، داور تعیین کرده بودیم. 

وی درباره پراکندگی و تنوع فعالیت هایش اظهار داشت: تمام کارهای من طبق اساسنامه شرکت شایگان تجارت کار بوده و برای کارهایم نیز مجوز داشتم.

* علی محمدی چگونه به ریاست رسید؟

محمدرضا خانی مدیرعامل وقت بانک سرمایه با احضار قاضی در جایگاه قرار گرفت و گفت: تمام فعالیت های رضوی از تسهیلات و تهاتر گرفته تا تسویه حساب در دوران قبل از من بوده است. او نامه ای نوشت و اعلام کرد که علی رضا علی محمدی درخواست مبالغی داشته است در حالی که علی محمدی دانشجوی من بوده و زمانی که وارد بانک سرمایه شد، تمامی بازنشستگان دعوت شده از سایر بانک ها رفتند و بانک را تحویل نیروهای جوان دادند.

وی افزود: ما عذر همه بازنشستگان را خواستیم و علی محمدی را به عنوان معاون اداره بازرسی منصوب کردیم و پس از مدتی او را به ریاست اداره وصول مطالبات انتخاب کردیم. 

خانی ادامه داد: در همان زمان یکی از ضابطان اطلاعاتی درخواست جابجایی علی محمدی را مطرح کرد و من خواستار مستندات شدم و چون هیچ استنادی ارائه نشد، او را جابجا نکردم. البته به علی محمدی گفتم که ما وارد مسیر مبارزه با بدهکاران کلان شده ایم و هر دو بدنام خواهیم شد. 

* علی محمدی: در جلسه آینده روشنگری می کنم

رضوی در اولین جلسه دادگاه، اتهام هایی را علیه علیرضا علی محمدی مطرح کرد و علی محمدی خواستار ارائه توضیحاتی شد و گفت: برای حفظ آبروی خودم متنی را نوشتم که آن را قرائت می کنم ولی در جلسه آینده درباره رضوی روشنگری خواهم کرد. 

وی افزود: رضوی اتهام هایی را علیه فرجی پلیس ویژه آگاهی، بازپرس قبلی پرونده، نماینده دادستان و بنده اعلام کرده که حق خودم را برای شکایت از وی محفوظ می دانم و اقدام نیز کرده ام.

علی محمدی با انتقاد از صدا و سیما نسبت به پخش اتهام های مطرح شده از سوی رضوی گفت: سه سال از قبول مسئولیت من به عنوان معاون اداره بازرسی و وصول مطالبات بانک سرمایه می گذرد و من بارها تهدید شدم ولی صبر کردم و حالا آبرویم با نشر اکاذیب یک متهم هدف قرار گرفته ولی باز صبر می کنم.

وی افزود: رضوی به جز دریافت 27 میلیارد تومان ضمانت نامه، 80 میلیارد تومان تسهیلات گرفته و بخشی از آن را به میزان 19 میلیارد تومان صرف خرید ملک خیابان اندرزگو می کند و با پنج میلیارد تومان جواز آن ملک را می گیرد و با همکاری مدیران بانک سرمایه همان ملک را به مبلغ 125 میلیارد تومان می فروشد. 

علی محمدی اضافه کرد: اگر تسهیلاتی را که رضوی گرفته، هیچ سودی نداشت در واقع یک وام 80 میلیارد تومانی گرفته و 39 میلیارد تومان شامل 20 میلیارد تومان پول نقد و 19 میلیارد تومان ملک از همان پول هایی که بانک سرمایه به او داده را برگردانده و وام خود را تسویه کرده است. در واقع وی 41 میلیارد تومان را در جیب خود گذاشته و آن را وام بلاعوض تلقی کرده است. 

* هزینه تمام شده وام های رضوی بیش از 28 درصد است

وی خاطرنشان کرد: پول هایی که رضوی از بانک سرمایه گرفته بیش از 28 درصد برای بانک به عنوان بهای تمام شده هزینه داشته است در حالی که وی از اصل پول ها سخن می گوید.

علی محمدی افزود: من با تلاش های شبانه روزی فهرستی از بدهکاران کلان بانک سرمایه را استخراج کرده و تاکنون طی چندین نامه این موارد را به مقام های قضایی و بازرسی اعلام کردم و اگر رشوه بگیر بودم صدها گزارش به دادسرا نمی نوشتم.

قاضی مسعودی مقام ادامه رسیدگی به این پرونده را به فردا دوشنبه موکول کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.