وزیر نفت عراق اعلام کرد که نامه‌ای به مقامهای شرکت اکسون موبیل ارسال کرده و از آنها خواسته تا کارمندانش را فورا به سر کارشان در این میدان نفتی در جنوب عراق بازگرداند و این نامه را در آستانه نشست چند روز دیگر خود با مدیران اجرایی این شرکت فرستاده است.

به گزارش جماران؛ وزیر نفت عراق امروز یکشنبه اعلام کرد، تصمیم اخیر شرکت نفتی اکسون موبیل آمریکا برای خارج کردن کارمندان خارجی خود از میدان نفتی "القرنه-1" در جنوب عراق "غیرقابل قبول و غیرموجه" است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، ثامر الغضبان، وزیر نفت عراق در بیانیه ای اظهار کرد: مساله خارج ساختن موقت چند کارمند – به رغم تعداد کم آنها – هیچ ارتباطی با اوضاع امنیتی تهدیدات در میادین نفتی جنوب عراق ندارد بلکه تصمیمی است که به دلایل سیاسی اتخاذ شده است.

الغضبان در ادامه این بیانیه اضافه کرد، نامه‌ای به مقامهای شرکت اکسون موبیل ارسال کرده و از آنها خواسته تا کارمندانش را فورا به سر کارشان در این میدان نفتی در جنوب عراق بازگرداند و این نامه را در آستانه نشست چند روز دیگر خود با مدیران اجرایی این شرکت فرستاده است.

شرکت نفتی اکسون موبیل که قراردادی بلندمدت برای ارتقاء میدان نفتی القرنه-1 به نمایندگی از شرکت نفت جنوب عراق امضا کرده اخیرا اقدام به خارج ساختن کارمندان خارجی خود از این میدان نفتی و منتقل کردن آنها به دُبی کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.