نماینده دائم کشورمان نزد سازمانهای بین المللی مستقر در وین روز جمعه در جریان سی و پنجمین اجلاس کمیته برنامه و بودجه یونیدو تصریح کرد که اقدامات آمریکا مغایر منشور ملل متحد، حقوق بین الملل و حقوق بشر است که می تواند آثار خسارت باری را بر فعالیت های یونیدو در اجرای کامل مسئولیت ها و مأموریت این سازمان داشته باشد.

به گزارش جماران؛ سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمانهای بین المللی مستقر در وین، از تاثیر تحریم های غیرقانونی و غیرمشروع یکجانبه آمریکا علیه برخی کشورهای درحال توسعه عضو سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) انتقاد کرد.

کاظم غریب آبادی روز جمعه در جریان سی و پنجمین اجلاس کمیته برنامه و بودجه یونیدو تصریح کرد که اقدامات آمریکا مغایر منشور ملل متحد، حقوق بین الملل و حقوق بشر است که می تواند آثار خسارت باری را بر فعالیت های یونیدو در اجرای کامل مسئولیت ها و مأموریت این سازمان داشته باشد.

سفیر کشورمان همچنین نسبت به وضعیت نامناسب مالی یونیدو و تأثیر آن بر برنامه های توسعه ای این سازمان و عملکرد مؤثر آن، ابراز نگرانی کرد و از مدیرکل خواست تا تلاش های خود برای وصول بدهی آمریکا مربوط به قبل از خروج این کشور از یونیدو که افزون بر 60 میلیون یورو می باشد را مضاعف کند. 

وی افزود: خروج این کشور از سازمان های بین المللی، هیچ مبنای حقوقی برای پرداخت نکردن حق السهم خود به این سازمان ها را فراهم نمی کند. 

یونیدو به‌عنوان یک سازمان بین‌المللی مستقل و باهدف تسریع در فرایند صنعتی کردن کشورهای درحال‌توسعه، در سال 1966 ایجاد شد و هم‌اکنون 168 کشور عضو آن هستند. یونیدو در حال حاضر هفت طرح در جمهوری اسلامی ایران در دست اجرا دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.