روزنامه الوطن قطر نوشت: ادعا و اتهام دونالد ترامپ و هم پیمانانش در منطقه برضد ایران هرچه باشد، نمی تواند توجیه گر این همه لشکرکشی در منطقه خلیج فارس باشد.

به گزارش جماران؛ روزنامه الوطن قطر نوشت: منطقه خلیج فارس تحمل جنگ جدیدی که ثروت های آن را بر باد دهد و فرزندان آن را قربانی کند، ندارد.

روزنامه الوطن چاپ دوحه روز چهارشنبه نوشت: واقعیتی وجود دارد که بر کسانی که تاریخچه جنگ میان ملت ها را دنبال می کنند پوشیده نیست و آن اینکه کسی که جنگی را آغاز می کند ممکن است پایان دهنده آن نباشد.

'احمد علی' نویسنده الوطن اضافه می کند: این واقعیت را می خواهم به کسانی یادآوری کنم که آن را فراموش کرده اند و به جنگی دیگر در منطقه می اندیشند که ممکن است جرقه های آن از ایران آغاز شود ولی ممکن است از کنترل آغاز کننده آن خارج و بسیار گسترده شود. 

این واقعیت را در راستای قدرت نمایی واشنگتن با نمایش نیروها و تجهیزاتش شامل جنگنده ها، موشک های کروز و بمب افکن های راهبردی در آب های خلیج فارس می نویسم.

زیاده روی آمریکا در نمایش قدرت نظامی، ممکن است به شعله ور شدن جنگی گسترده در منطقه منجر شود.

ادعا و اتهام دونالد ترامپ و هم پیمانانش در منطقه برضد ایران هرچه باشد، نمی تواند توجیه گر این همه لشکرکشی در منطقه خلیج فارس باشد.

بدون تردید هنگامی که هواپیماهای مستقر بر عرشه ناو 'ابراهام لینکن' به پرواز درآیند و اولین موشک های خود را به سوی اهداف شلیک کنند، آتش آن دامن کسانی را که ترامپ را به آغاز جنگ تشویق کرده بودند می گیرد.

متاسفانه برخی طرف های عربی، بر اتش جنگ در منطقه می دمند و منطقه ما که در امنیت و ثبات بود به نا امن ترین و جنگی ترین منطقه تبدیل شده است.

کشورهای عربی خلیج فارس بیش از دیگران برای خرید جنگ افزار هزینه می کنند و بزرگترین انبارکنندگان سلاح در جهان هستند بدون اینکه بدانند، جنگ هایی که برای ان سلاح ذخیره می کنند درد و پشیمانی و خونریزی دربر دارد.

جنگ ها نه تنها دستاوردها را ویران می کند بلکه به مرگ بیگناهان، درد و رنج بازماندگان، بریده شدن پیوندها، شکستن دل ها منجر خواهد شد و کینه هایی مانند کوه در دل نسل های مختلف نقش خواهد بست.

این منطقه شاهد جنگ های تلخ و پیچیده ای مانند جنگ هشت ساله عراق و ایران، جنگ کویت، حمله آمریکا به عراق و سقوط صدام حسین و جنگ بی نتیجه یمن بوده است.

مشکل اینجاست که کسانی که درحال دمیدن در آتش جنگ علیه ایران هستند هنوز خطرات فاجعه بار جنگ ها را درک نکرده اند و بهترین دلیل در این باره، شکست خفت بار آن ها در جنگ یمن است که وارد سال پنجم خود شده است ولی آن ها همچنان به خونریزی می اندیشند.

جنایت های آن ها در یمن را نمی توان بخشید، آن ها عامل قتل هزاران زن و کودک و غیرنظامی بیگناه هستند که قربانی سیاست ها و نقشه های امارات شده اند.

براین اساس از دوحه می گوییم که جنگی جدید را نمی خواهیم.

به واشنگتن و رئیس جمهوری امریکا که قوانین و توازن جهان را با سیاست های ماجراجویانه برهم زده است می گوییم: ترامپ آرام باش چرا که ما جنگ دیگری در منطقه خلیج فارس نمی خواهیم. زیرا که همه ما از جنگ عراق و ایران آسیب دیدیم و میلیاردها دلار که می توانست در زمینه سازندگی و منافع ملت ها به کار رود دود شد.

ترامپ آرام بگیر که ما نمی خواهیم شاهد جنگ دیگری باشیم زیرا از نتایج فاجعه بار حمله عراق به کویت که به تشویق 'ایپریل گلاسپی' سفیر سابق آمریکا در عراق آغاز شد آسیب دیدیم.

جنگ جدیدی را نمی خواهیم، زیرا نتایج منفی حمله به عراق و سقوط صدام حسین برما نیز تاثیر گذاشت و به افزایش نفوذ ایران در عراق منجر شد.

ترامپ آرام باش زیرا ما همچنان از جنگ بی نتیجه یمن که برخی نمی خواهند آن را متوقف کنند تا سلاح های آمریکایی توسط عربستان و امارات خریداری شود، رنج می بریم.

ترامپ آرام بگیر که ما از درگیری ها، جنگ ها و بحران هایی که بودجه های کشورهای عربی خلیج فارس را بلعیده است و ثروت های نسل های آینده را به هدر داده است، خسته شده ایم.

بدون شک این منطقه، تحمل جنگ های بیشتر را ندارد زیرا جنگ های گذشته قدرت آن را تضعیف، ملت ها را خسته، ثروت ها را نابود کرده است و روابط میان کشورها و ملت ها را برهم زده است.

مشکل ما و مشکل همه دنیا و همه جامعه جهانی با ترامپ این است که ادعا می کند که ایران فعالیت های هسته ای خود را ادمه می دهد بدون اینکه حتی یک دلیل برای ادعاهای خود ارائه کند.

او ادعا می کند که تهران برغم توافق هسته ای، به ساخت بمب اتمی نزدیک شده است.

چیزی که ترامپ باید بداند این است ایران فقط یک نظام سیاسی نیست که وی از آن خوشش نیاید و برای سرنگونی آن تلاش کند بلکه ایران نظامی است که از بحرین، تا عراق و سوریه و لبنان و دیگر مناطق گسترده است و کوچکترین جرقه در داخل آن، همه منطقه را شعله ور می کند.

شکی نیست که ترامپ همه این جنجال را به خاطر اسرائیل برپا کرده است و او در موضوعات خاورمیانه نشان داده است که از نتانیاهو نیز نتانیاهوتر است و ادعای وی درباره نقض توافق هسته ای توسط ایران، مستند به ادعاهای نتانیاهو است بدون اینکه حتی یک دلیل ارائه کند.

برغم اینکه ترامپ همه ابزارهای فشار اقتصادی، سیاسی و نظامی خود را برای موافقت تهران با مذاکره مجدد و امضای توافق جدیدی با شروط آمریکا به کار بسته است ولی ایران در برابر این فشارها مانند کوه های زاگرس ایستاده است.

هدف نهایی از این فشارها بر ایران این است که رئیس جمهوری ایران با ترامپ تماس بگیرد و تسلیم شدن کشورش را در برابر فشارهای آمریکا اعلام کند و این چیزی است که اتفاق نخواهد افتاد و چنین تماسی گرفته نخواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.