به گفته لامبسدورف، مهلت 60 روزه ایران به اتحادیه اروپا برای اقدام عملی در خصوص برجام، به معنای خروج این کشور از توافق هسته ای در صورت بی توجهی اروپا و البته آغاز مجدد غنی سازی اورانیوم از سوی این کشور است.

به گزارش جماران؛ عضو فراکسیون پارلمانی «حزب فدرال آزاد آلمان» اعلام کرد کشورش و اروپا با اقدامات یکجانبه آمریکا و فشار حداکثری این کشور به ایران مخالف هستند.

«الکساندرگراف لامبسدورف» نماینده حزب فدرال آزاد در پارلمان آلمان در نشستی با موضوع موضع گیری برلین درباره برجام گفت: هدف توافق هسته ای، جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای و تهدید همپیمانان غرب در منطقه است. همچنین سیاست های منطقه ای ایران و تلاش این کشور برای صادر کردن انقلاب اسلامی از جمله نگرانی های موجود در مورد این کشور است. 

وی افزود: در این موارد ما با آمریکایی ها هم عقیده هستیم، اما مشکلی که ما با آنها داریم این است که چگونه می توان ایران را از این سیاست ها بازداشت. 

به گفته لامبسدورف، مهلت 60 روزه ایران به اتحادیه اروپا برای اقدام عملی در خصوص برجام، به معنای خروج این کشور از توافق هسته ای در صورت بی توجهی اروپا و البته آغاز مجدد غنی سازی اورانیوم از سوی این کشور است. 

وی مدعی شد: همچنین تهدیدهای ایران در مورد گسیل داشتن مهاجران افغان به اروپا به معنای رویارویی مستقیم آلمان با بحرانی دیگر است. 

نماینده پارلمان آلمان یادآور شد: از این رو ما بر حل مسالمت آمیز اختلافات با ایران بر سر برجام تاکید می کنیم و اصرار داریم که از اقدامات تنش زا در این خصوص خودداری شود. 

این عضو فراکسیون حزب فدرال آزاد تاکید کرد: همانطور که «فدریکا موگرینی» و سه وزیر خارجه اتحادیه اروپا در دیدار با وزیر خارجه آمریکا در بروکسل اعلام کردند، ما با رویکرد یکجانبه آمریکا و سیاست فشار حداکثری به ایران مخالفیم و آن را اشتباه می دانیم.

وی افزود: تصویر منطقه، حاکی از حساسیت بسیار بالای اوضاع کنونی است. آمریکایی ها با گسیل کردن ناوجنگی و اقدامات دیگر به این شرایط حساس دامن می زنند؛ هر چند دائما در واشنگتن گفته می شود که قصدی برای درگیری نظامی با ایران وجود ندارد اما این جمله در سال 2003 و پیش از حمله آمریکایی ها به عراق نیز شنیده می شد. در چنین شرایطی باید با اقدامات موثر از میزان تنش ها در منطقه کاست و با روش های سیاسی اختلافات را حل و فصل کرد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.