جرمی هانت در گفت‌و‌گو با برخی نمایندگان مجلس عوام اظهار داشت: «منتظر جزئیات هستیم اما پیشنهاد می‌کنم که این هفته به دیدار خویشاوندان این فرد برویم، زیرا ما بسیار، بسیار نگران آنچه که اتفاق افتاده هستیم و هر اقدامی را برای حمایت از این فرد انجام خواهیم داد.»

به گزارش جماران؛ وزیر خارجه انگلیس در واکنش به محکومیت جاسوس این کشور در ایران این اقدام را «بسیار نگران کننده» توصیف کرد.

به دنبال اعلام روز دوشنبه «قوه قضاییه ایران» مبنی بر محاکمه فردی با نام مستعار (ا.ا) در ارتباط با  همکاری  با دستگاه‌های اطلاعاتی انگلیس و «شورای فرهنگی بریتانیا» که در پوشش کارهای فرهنگی سعی در نفوذ در بخش‌های مختلف ایران داشت، «وزارت خارجه انگلیس» و «مدیر عامل شورای فرهنگی بریتانیا» واکنش نشان دادند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «بی‌بی‌سی» «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس با حضور در مجلس عوام این کشور این اتفاق را «بسیار نگران کننده» خواند.

جرمی هانت در گفت‌و‌گو با برخی نمایندگان مجلس عوام  اظهار داشت: «منتظر جزئیات هستیم اما پیشنهاد می‌کنم که این هفته به دیدار خویشاوندان این فرد برویم، زیرا ما بسیار، بسیار نگران آنچه که اتفاق افتاده هستیم و هر اقدامی را برای حمایت از این فرد انجام خواهیم داد.»

«سر سایران دوانس»مدیر عامل شورای فرهنگی بریتانیا نیز مدعی شد که این فرد اقدام جاسوسی انجام نداده است. وی گفت: «قاطعانه، اتهام‌‌های صادر شده را رد می‌کنیم.»

مدیر عامل شورای فرهنگی بریتانیا از ادامه  تماس با وزارت خارجه انگلیس برای پیگیری این قضیه خبر داد.

به گفته سخنگوی قوه قضاییه، فرد دستگیر شده بارها با نام مستعار به کشور رفت و آمد و پروژه‌های مختلف فرهنگی را در کشور طراحی، برنامه ریزی، مدیریت و هدایت کرد. این  جاسوس فرهنگی سرانجام با رصد دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور دستگیر شد پس از اعتراف  صریح در زمینه همکاری با شورای فرهنگی بریتانیا و تعالیم  داده شده توسط سرویس امنیتی انگلیس در فرآیند دادرسی و تحقیقات، سرانجام به موجب حکم دادگاه به تحمل 10 سال حبس محکوم شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.