وزیر آموزش و پرورش گفت: چرا باید برای پست وزارت آموزش و پرورش حق و ناحق کنم؟ اگر وزارتخانه و سازمان دیگری بود و سفر خارجی و درآمد داشت یک چیزی اما ما در آموزش و پرورش مسئولیت تربیت و پرورش بچه‌های شما را بر عهده داشتیم. ممکن است که بنده خطا کنم ولی بر اساس تشخیصم به جمع‌بندی برای جابجایی رسیدم.

به گزارش جماران؛ وزیر آموزش و پرورش با گلایه از اتهام دروغ گفتن از سوی علی وقفچی گفت که انتصابات در آموزش و پرورش مبتنی بر روال معین و مشخصی است. هیچ فردی بدون استعلام از مراجع ذیربط انتخاب نمی‌شود حتی اگر وزیر آن را بخواهد.

محمد بطحائی در جلسه نوبت عصر امروز (سه شنبه) در پاسخ به سوال علی وقفچی نماینده زنجان درباره دلایل عزل و نصب‌های مدیران و مسئولان وزارت آموزش و پرورش از جمله مدیرکل آموزش و پرورش زنجان گفت: ما بدون اینکه انتصابات را مبتنی بر روال معین و مشخصی جلو ببریم، نمی‌توانیم کار را انجام دهیم. ملاک ما در مسیر انتصابات مدرک تحصیلی، سنوات خدمت و رزومه آن افراد به عنوان ریاست یا معاونت اداره کل است و بر این اساس و بعد از طی شدن فرآیند و دادن امتیازات افراد به عنوان مسئول در مناطق مختلف منتصب می‌شوند. در این کار از مراجع ذیربط هم استعلام لازم گرفته شده و با استاندار و مجمع نمایندگان نیز هماهنگی‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی افزود: بعد از انتصاب فردی به پست مدیریتی یک گروهی وظیفه نظارت بر عملکرد آن فرد را دارد. این علاوه بر رسیدگی به شکایات است. این گروه افراد معتمد بدون تعلق به گروه‌های سیاسی هستند که ارزیابی‌های خود از عملکرد مدیران را به بنده اطلاع می‌دهند. لذا اگر قرار به جابجایی باشد دلایل مختلف مورد بررسی قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جابجایی مدیرکل آموزش و پرورش زنجان گفت: بعد از جلسات متعدد و بررسی‌ها با همکارانم و استماع اشکالات و همچنین هماهنگی با استاندار و مجمع نمایندگان این جابجایی صورت گرفت. چون اگر حمایت نمایندگان در اجرای فعالیت‌ها نباشد نمی‌توان کار آموزش و پرورش را جلو برد. قطعاً بنده بنا به وظیفه‌ام هماهنگی‌هایی را با مجمع نمایندگان زنجان کرده و اقدام به جابجایی نمودم. قطعاً اگر چنین فرآیندی طی نشود شیرازه کار از دسترس خارج شده و نمی‌توان آموزش و پرورش را اداره کرد.

بطحائی خطاب به مجلس گفت: من از آقای وقفچی عذرخواهی می‌کنم که اگر گاهی در این باره بلند صحبت کردم و ایشان ناراحت شد ولی مطمئنم که اگر او هم وزیر بود خود را مقید به عبور از این فرآیند و چهارچوب‌ها می‌دانست.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دوم صحبت‌های خود بعد از بیان برخی اتهامات از سوی وقفچی به او همچون اتهام دروغگویی و طرح ادعاهایی درباره انتصاباتش در سطح معاونت‌ها و مسئول دفترش، گفت: آقای وقفچی گفت که می‌خواهد سربسته صحبت کند اما ایشان در ماه مبارک رمضان اتهامات زیادی به افرادی زدند که امکان دفاع از خود ندارند. ایشان صحبت از فردی کرد که محکومیت قضائی و جزایی دارد اما در یک پست هیأت مدیره منصوب شده است. حال اینکه هیچ فردی بدون استعلام از مراجع ذیربط امکان انتصاب ندارد، هر چند اگر وزیر بخواهد.

وی افزود: آقای وقفچی شما در صحبت‌های خود اشاره داشتید که بنده چندین نفر را از بیرون به وزارت آورده و منصوب کردم. آقای کریمی رئیس مرکز بین‌الملل وزارتخانه مردی است که سال‌ها معاون امور بین‌الملل بود. بنده به عنوان کسی که آبرویم را در گرو این کار گذاشتم چطور حاضر می‌شوم که آخرت خود را بسوزانم تا فردی در پستی دو لقمه نان سر سفره‌اش ببرد؟ آنچه شما گفتید زیر سوال بردن همکاران‌تان بود. شما نمایندگان شرح وظایف وزرا را تعیین کردید. اگر من بخواهم به صورت جزئیات به این سوال پاسخ دهد تنها همکار عزیزم را تحت الشعاع قرار می‌دهم. همکاری بسیار ارزشمند و توانمند در زمینه‌های دیگری که بنده بنا به اختیاراتم او را جابجا کردم.

بطحائی توضیح داد: در زمان استاندار قبل زنجان به کرات به من گفته شد که این جابجایی صورت گردد. بعد که استاندار جدید سر کار آمد از من خواست که صبر کنم اما به اعتراف همکاران شما در مجمع نمایندگان استان زنجان و همکاران من در این استان آنقدر شرایط متزلزل شده بود که می‌گفتند اگر جابجایی امروز صورت گیرد بهتر از فرداست. من که دلم برای آموزش و پرورش بیشتر می‌سوزد. چون آبروی خود من است.

وی خطاب به وقفچی گفت: شما چندین بار این مسئله را توضیح دادید. حتی با لحن بلند و داد و بیداد در دفتر بنده فضای دفتر را به هم ریختید، اما من کاری غیر از احترام و ادب انجام ندادم. شما اختیار را به وزیر دادید که بر اساس تشخیص و مصلحت جابجایی را انجام دهد. من با مجمع نمایندگان هم صحبت کردم و آنها هم به این موضوع تاکید داشتند. گزارش‌ها هم از بازرسی گرفتم پس با زبان روزه به بنده اتهام دروغگویی نزنید.

وی افزود: چرا باید برای پست وزارت آموزش و پرورش حق و ناحق کنم؟ اگر وزارتخانه و سازمان دیگری بود و سفر خارجی و درآمد داشت یک چیزی اما ما در آموزش و پرورش مسئولیت تربیت و پرورش بچه‌های شما را بر عهده داشتیم. ممکن است که بنده خطا کنم ولی بر اساس تشخیصم به جمع‌بندی برای جابجایی رسیدم.

وزیر آموزش و پرورش به بخشی از صحبت‌های وقفچی درباره انتصاب مسئول دفتر اشاره و اظهار کرد: آقای نعمت اللهی از همکاران ماست که از ۷ صبح تا ۱۲ شب کار می‌کند. او در رده معاون وزیر در سازمان برنامه بود. پس اینطور نیست که پشت میز دانشگاه بوده و او را در این سمت آورده باشند. آقای علی عسگری به عنوان یکی از مدیران کل پارلمانی هم نیروی قرارداد کار معین است که نیروی استخدام رسمی با دولت نیست. آیا به این دلیل باید از ایشان هم استفاده نکنم؟

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.