وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا از همتای آمریکایی خود خواستند مانع تشدید تنش ها میان تهران و واشنگتن شود.

به گزارش جماران، در حالی که مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا سفر از پیش برنامه ریزی شده خود به مسکو را لغو و در عوض،راهی بروکسل شد تا با مقامات اروپایی مذاکراتی با محوریت ایران انجام دهد، وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سخنان جداگانه از همتای آمریکایی خود خواستند از تشدید تنش ها با ایران خودداری نماید.

جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس هنگام ورود به نشست با پومپئو، در کنار همتایان آلمانی و فرانسوی خود و همچنین فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در همین زمینه اظهار داشت: ما بسیار نگران بروز درگیری یا یک اتفاق هستیم، یا یک رویدادی که از سوی هیچ یک از طرفین عمدی نیست.

لودریان وزیر خارجه فرانسه نیز در بدو ورود خود به این نشست گفت: موضع ایالات متحده برای افزایش فشار و تحریم ها (علیه ایران) برای ما مناسب نیست.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز پیش از حضور در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا طی اظهاراتی تصریح کرد: به ما در شب گفته شد که پومپئو قصد تغییر برنامه سفری خود را داشته و قرار است اینجا در بروکسل متوقف شود. ما تمام طول روز را با یک دستورالعمل سنگین اینجا خواهیم بود تا نشست را مدیریت و هماهنگ کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.