سفیر آمریکا در برلین با اذعان به بی نتیجه بودن تحریم های آمریکا علیه کشورهای دیگر یادآور شد: ما در یک دور باطل تحریم-واکنش، تحریم-واکنش گرفتار شده بودیم به طوری که این مسئله هیچ مشکلی را حل نمی کرد از این رو رئیس جمهوری ترامپ پس از روی کار آمدن این رویکرد را تغییر داد.

به گزارش جماران؛ «ریچارد گرنل» در گفت وگو با نشریه بیلد آلمان گفت: دولت آمریکا درحالی که تحریم های شدیدی را علیه ایران و کره شمالی اعمال کرده، همزمان به دنبال مذاکره با آنها برای حل اختلافات است.

«ریچارد گرنل» که از یک سال پیش به عنوان سفیر آمریکا در برلین فعالیت می کند مدعی شد اقدامات آمریکا در راستای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است. 

وی در پاسخ به این سوال نشریه بیلد که آیا تصمیم برجامی ایران را یک موفقیت ارزیابی می کند ، گفت: تلاش های ما و شما این است که از عدم دسترسی ایران به سلاح هسته ای اطمینان حاصل کنیم. از این رو هر کاری که مانع فعالیت های این کشور در این خصوص شود، اقدامی درست است. 

گرنل در پاسخ به سوال دیگر بیلد درخصوص انتظار آمریکا از آلمان در مورد قراردادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست تروریستی واشنگتن اظهار داشت: ما این را به عهده خود آلمان گذاشته ایم. 

وی افزود: وظیفه من به عنوان نماینده مالیات دهندگان آمریکایی، پیگیری سیاست های آمریکا است. در موضوع تحریم ها شرکت های آلمانی مختار هستند هر طور که می خواهند رفتار کنند. شما می توانید با ایران در هر موردی که می خواهید تجارت کنید اما سیاست ما این است که به افراد مورد معامله این کشور ویزا ندهیم. پس اگر شما این کار را بکنید نمی گذاریم وارد کشور ما شوید. 

سفیر آمریکا در برلین با اذعان به بی نتیجه بودن تحریم های آمریکا علیه کشورهای دیگر یادآور شد: ما در یک دور باطل تحریم-واکنش، تحریم-واکنش گرفتار شده بودیم به طوری که این مسئله هیچ مشکلی را حل نمی کرد از این رو رئیس جمهوری ترامپ پس از روی کار آمدن این رویکرد را تغییر داد. 

وی درخصوص کشاندن کره شمالی به میز مذاکره گفت: رئیس جمهوری به چین گفت که آیا می توانند با اعمال تحریم های علیه پیونگ یانگ این کشور را وادار به مذاکره کنند؟ و آنها این کار را کردند. 

این دیپلمات آمریکایی که سابقه فعالیت طولانی در سازمان ملل علیه ایران و کره شمالی دارد در ادامه تاکید کرد: ما تحریم های شدیدی را علیه پیونگ یانگ اعمال کرده ایم و همزمان با آنها مذاکره می کنیم. من به چنین سیاستی افتخار می کنم. سیاستی که ترامپ در مورد ایران نیز در پیش گرفته است. 

وی با این ادعا که چنین رویکرد دوگانه ای موجب تغییر رفتار دیگر کشورها می شود ، افزود: ما این تغییر رفتار را در مورد کره شمالی مشاهده کردیم و به نظرم در مورد ایران و روسیه نیز مشاهده خواهیم کرد. 

سفیر آمریکا در آلمان در این خصوص که انتظار واشنگتن از برلین در مورد همکاری در زمینه بحران های بین المللی مانند ایران، ناتو، خط لوله «نورد استریم» شرکت هوواوی، چین و روسیه چیست ؟ پاسخ داد: گمان می کنم رئیس جمهوری ترامپ خواهان همکاری آلمان با ما در تمامی این زمینه هاست. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.