وزیر خارجه‌ آمریکا در تازه‌ترین مصاحبه خود در مورد ایران با تاکید بر تمایل واشنگتن برای مذاکره با ایران گفت: هدف ما جنگ با ایران نیست.

به گزارش جماران، مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا در مصاحبه اخیر خود با این شبکه در مورد ایران مدعی شد: جمهوری اسلامی ایران تهدیدی جدی برای منافع آمریکا است زیرا هرج و مرج در خاورمیانه را گسترش می‌دهد، اما کاخ سفید از هر  فرصتی برای مذاکره با تهران استقبال می‌کند.

پومپئو در ادامه افزود: ما شاهد افزایش تهدیدها از سوی  ایران هستیم و دولت ترامپ در حال تقویت ظرفیت‌های خود برای مقابله با هرگونه اقدام خشونت‌آمیز از سوی تهران است به همین خاطر تصمیم گرفتیم یک ناو جنگی را در خلیج فارس مستقر کنیم.

پومپئو در ادامه مدعی شد: تمام کارهای درست را انجام داده‌ایم تا امنیت خود را افزایش دهیم، به هر حمله احتمالی علیه منافع خود توسط ایران، در عراق و افغانستان و یمن و یا هر نقطه دیگر، پاسخ خواهیم داد.

پومپئو تاکید کرد که علیرغم حضور نظامی ایالات متحده در خاورمیانه، واشنگتن به دنبال جنگ نیست.

وی در مورد این موضوع مدعی شد: قصد نداریم به اشتباه محاسبه کنیم، هدف ما جنگ نیست، هدف ما تغییر در رفتار رهبران ایران است. امیدواریم که مردم ایران آنچه را که در نهایت می‌خواهند، دریافت کنند و به آنچه که شایسته آن هستند، برسند .

وی در ادامه در مورد نقش ایران در خاورمیانه مدعی شد: ایران عامل اصلی بی‌ثباتی در منطقه است ما می‌خواهیم این مشکل را حل کنیم.

پومپئو در ادامه مدعی شد: در صورت درگیری نظامی، تاسیسات ایران مورد حمله قرار خواهد گرفت، بدون اینکه به مردم عادی آسیبی برسد.

این مقام آمریکایی در ادامه در مورد تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: این تحریم‌ها وابسته به تغییر رویه رهبران ایران است. آنها میلیاردها دلار هزینه نیروهای خود در خاورمیانه می‌کنند. این پول سهم مردم این کشور است. ما می‌خواهیم این رویه تغییر کند.

وی در ادامه باز هم بر کارایی راه حل دیپلماتیک تاکید کرد و گفت: ما به دنبال قطعنامه صلح‌آمیز دیپلماتیک هستیم. از تماس با ایران استقبال می‌کنیم. ما خواهان حل و فصل صلح آمیز دیپلماتیک اختلافات هستیم و این موضوع کاملا واضح است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.