اداره دریانوردی آمریکا مدعی شده است که ممکن است ایران و یا نیروهای مورد حمایتش کشتی‌های تجاری، از جمله نفتکش‌های آمریکا و منافع همپیمانانش را در خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان، دریای عرب، خلیج عدن، باب المندب و دریای سرخ هدف قرار دهند.

به گزارش جماران؛ اداره دریانوردی آمریکا به تمامی کشتی‌رانی‌های فعال در آبهای منطقه‌ای جنوب خاورمیانه درباره تهدیدهایی که ادعا کرده ممکن از سوی ایران یا نیروهای مورد حمایتش متوجه آنها باشد، هشدار داد.

اداره دریانوردی آمریکا با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ممکن است ایران و یا نیروهای مورد حمایتش کشتی‌های تجاری، از جمله نفتکش‌های آمریکا و منافع همپیمانانش را در خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان، دریای عرب، خلیج عدن، باب المندب و دریای سرخ هدف قرار دهند.

این نهاد آمریکایی همچنین از کشتی‌های حامل پرچم آمریکا خواسته است تا در صورت وقوع چنین حادثه‌ای در اسرع وقت آن را اطلاع دهند و آنهایی که مسیرشان از تنگه هرمز می‌گذرد، دو روز پیش از عبور از این تنگه به ناوگان پنجم دریایی آمریکا، مستقر در بحرین اطلاع دهند.

آمریکا به تازگی با اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و استقرار چهار بمب‌افکن ب ۵۲ حضور نظامی خود در خلیج فارس را تشدید کرده و مدعی است که این کار را پس از اطلاع از برخی تحرکات نظامی ایران در منطقه انجام داده است.

به گزارش ایسنا، همچنین در پی درخواست فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا که پس از ادعای دولت ترامپ مبنی بر "تجهیز نیروهای نیابتی در عراق و سوریه از سوی ایران برای حمله به نیروهای آمریکایی" مطرح شده است، پنتاگون اعلام کرده که سامانه ضد موشکی پاتریوت و کشتی نظامی جدیدی به خلیج فارس اعزام می‌کند.

مقامات پنتاگون روز جمعه اعلام کردند که این وزارت‌خانه آمریکا یک آتشبار ضد موشکی پاتریوت را برای پشتیبانی در برابر آن‌چه تهدیدهای ایران خوانده شده است به خاورمیانه اعزام می‌کند.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا هفته گذشته اعلام کرده بود که آمریکا در واکنش به آن‌چه "برخی نشانه‌ها و هشدارهای مشکل‌ساز و جنگ افروزانه" از سوی ایران خوانده، ناو هواپیمابر لینکلن و هواپیماهای بمب‌افکن به خاورمیانه می‌فرستد.

مقامات وزارت دفاع آمریکا در عین حال گفته‌اند که جنگ ایران و آمریکا رخ نخواهد داد و هدف اصلی از این تحرکات قدرت‌نمایی و استفاده از نیروی بازدارندگی نظامی است.

کیوان خسروی سخنگوی شورای عالی امنیت ملی کشورمان پیش از این در واکنش به بیانیه بولتون در خصوص اعزام ناو هواپیمابر لینکلن به منطقه با هدف اعلام پیام به ایران گفت: بولتون فاقد فهم نظامی و امنیتی است و اظهارات وی بیشتر جنبه خودنمایی دارد.

وی افزود: بر اساس رصد دقیق نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن ۲۱ روز قبل وارد دریای مدیترانه شده است و بیانیه بولتون استفاده ناشیانه از یک رویداد سوخته برای جنگ روانی است.

خسروی با اشاره به ناکامی‌های مستمر ارتش آمریکا در مواجهه با بحران‌های منطقه‌ای خاطر نشان کرد: بعید است فرماندهان و بدنه ارتش آمریکا تمایلی به آزمون توانمندیهای اثبات شده نیروهای مسلح ایران داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.