یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز چهارشنبه با اشاره به تصمیم ایران برای توقف برخی تعهدات خود در توافق هسته ای (برجام) گفت که جمهوری اسلامی ایران درست ترین مسیر را برای مقابله با آمریکا انتخاب کرده است.

«احمد المدلل» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در غزه با تاکید بر حق ایران در غنی سازی اورانیوم مانند سایر کشورها تصریح کرد که ایران از اورانیوم برخلاف برخی کشورها در برنامه های مسالمت آمیز هسته ای استفاده می کند. 
این مقام جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان اینکه آمریکایی ها سعی دارند قدرت عزم و اراده نظام و ملت ایران را در هم بشکنند، افزود: سیاست ایران ثابت کرده که در مقابله با قلدری آمریکا درست ترین مسیر را در منطقه انتخاب کرده است. 
المدلل ادامه داد : ما اطمینان داریم که ایران می تواند تحریم های آمریکا را پشت سر بگذارد. 
این رهبر فلسطینی گفت: تا زمانی که ایران قدرت داشته باشد یعنی طرح موسوم به معامله قرن در خطر است؛ زیرا ایران همواره حامی محور مقاومت بوده و هست و مانند کوه در مقابل این معامله ایستاده است . 
حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه ) و در سالگرد خروج آمریکا از برجام و عدم پایبندی اروپایی به اجرای مفاد این توافق، توقف برخی تعهدات ایران در برجام را اعلام کرد.
وی از توقف فروش اورانیوم غنی سازی شده و آب سنگین مازاد برای مدت 60 روز خبر داد و گفت: اگر اروپایی ها در این مدت به جبران بپردازند ما هم به شرایط امروز برمی گردیم ولی اگر در پایان 60 روز به نتیجه ای نرسیم دو اقدام دیگر را در پیش می گیریم. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.