نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اقدام ایران را در رابطه با برجام منطبق با موازین حقوقی و بین المللی دانست و اظهار کرد: انتظار می‌رفت ایران زودتر از این در مورد ضمانت اجرایی که در خود برجام صریحا پیش بینی شده است استفاده می‌کرد.

محمود صادقی

به گزارش جماران، محمود صادقی در رابطه با توقف برخی از تعهدات ایران در برجام گفت: دولت ایران خویشتنداری زیادی کرد و رفتارش کاملا منطبق با موازین حقوقی و بین المللی و در راستای برجام است اما انتظار می‌رفت جمهوری اسلامی ایران زودتر از این در مورد ضمانت اجرایی که در خود برجام صریحا پیش بینی شده است استفاده می‌کرد.

او در ادامه افزود: برجام در بندهای ۲۶- ۳۶ و ۳۷ چنین حقی را به ایران می دهد لذا از لحاظ عقلانی کاملا عمل معقولی را انجام داد. ما همواره گفتیم که برجام یک توافق برد- برد است و معنای تواقق برد- برد این است که همه طرف ها از آن منتفع شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام گفت: وقتی که آمریکا یکجانبه از برجام خارج می شود و طرف های دیگر هم تحت الشعاع این کشور قرار می گیرند و تحرک جدی برای انجام تعهداتشان جز حرف از خودشان نشان نمی دهند، لذا کاملا معقول است که ایران دست به اقدام متقابل بزند. البته فعلا در حد کاهش تعهدات است و انتظار می رود طرف‌های مقابل نسبت به اقدام اولیه ایران واکنش مناسبی نشان دهند و این کار کاملا در جهت منافع ملی جمهوری اسلامی ایران ارزیابی می شود.

صادقی تصریح کرد: در حال حاضر دولت و شورای امنیت ملی اعلام کردند که از ۲ تعهدشان که بحث غنی سازی اورانیوم است در طی ۶۰ روز خودداری می کنند. تصور من این است که این اقدام ایران قاعدتا بایستی منجر به اقدام سازنده طرفین و بخصوص ترامپ شود که بیش از ۱ سال است رفتار غیر متعارفی را از خود نشان می‌دهد و این حداقل اقدامی است که ایران می توانست انجام دهد.

او در پایان خاطرنشان کرد: اگر طرف‌های مقابل بخواهند منتفع شوند صرف مذاکره کافی نیست و آقای روحانی هم اعلام کردند که مذاکره ۲ دوره انجام شده است؛ لذا جمهوری اسلامی ایران منتظر اقدام عملی آنها است. وقتی نتوانیم از حداقل منافعی که برجام ایجاد کرده است منتفع شویم و تا زمانی که اروپایی ها در عمل اقدامی نکنند صرف مذاکره سودی به دنبال ندارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.