به گزارش جماران، حشمت الله فلاحت‌پیشه در توضیح بیانیه شورای عالی امنیت ملی درباره برجام، گفت: پیام جمهوری اسلامی ایران صلح آمیز بود هرچند موضوعات را ضرب الجلی دنبال می‌کند، این ضرب الجل نیز فنی و حتی غیر سیاسی است، در واقع ایران همه اعضای باقی مانده برجام را به مذاکره برای حفظ برجام دعوت کرد.

ایران از 4+1 دعوت محترمانه برای مذاکره پیرامون مباحث تقابلی کرد

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر قرار به از بین رفتن برجام باشد  تحریم‌ها هم باید از بین رود نه آنکه ذیل بند 36 و 37 نوعی عمل شود که خروج ایران از برجام را ابلاغ کند.

وی با تاکید بر اینکه ایران تصمیم عاقلانه‍ای اتخاذ کرد، افزود: اگر ایران از برجام خارج می‌شد بهانه‌ای برای اعمال تحریم‌های بیشتر به دشمن داده می‌شد اما هم‌اکنون از سایر اعضا دعوت محترمانه شد تا بر سر مباحث متقابل مذاکره کنند.

عدم تامین حقوق ایران احیاء تحریم‌ها و قطعنامه‌ها را غیرممکن می‌سازد

فلاحت پیشه یادآور شد: اگر اعضای باقی مانده برجام در شرایط کنونی حقوق ایران در مقابله با تحریم تامین کند، برجام باقی خواهد ماند در غیر این صورت برجام به نوعی خنثی از بین می‌رود که توانایی احیاء  تحریم‌ها و قطعنامه‌ها غیرممکن می‌شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: جمهوری اسلامی ایران در بستر این مسائل به مذاکرات فنی با 4+1 در فرصت 60 روزه خواهد پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ شورای عالی امنیت ملی خطاب به کشورهای برجام در بیانیه ای آورده است: ایران از امروز ۱۸ اردیبهشت ۹۸ برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می کند. از سوی دیگر به کشورهای باقیمانده در برجام ۶۰ روز برای اجرای تعهدات خود بویژه در حوزه های بانکی و نفتی فرصت داده شده و تاکید شده است: «در هر زمان که خواسته‌های ما تامین شود؛ ما نیز به همان میزان اجرای مجدد تعهدات متوقف شده را از سر خواهیم گرفت، اما در غیر این صورت، جمهوری اسلامی ایران مرحله به مرحله تعهدات دیگری را متوقف خواهد کرد.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1182923
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.