​وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در تعدادی از استان ها شاید بیش از ۱۰ استان بیش از ۱۴ شرکت‌ اینترنتی کم فروشی می کردند و این شرکت‌ها از آنچه که مردم می خریدند هشت درصد کمتر می فروختند که کاملا حق الناس است، لذا پس از تهیه‌ی گزارش تکمیلی سازمان تنظیم مقررات تا ریال آخر پولی که از مردم گرفته اند برگردانده می شود.

به گزارش جماران، به نقل از سیتنا، آذری جهرمی در حاشیه جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن پیرامون حوزه‌ی زیرساختی در بخش اینترنت و تلفن همراه در روستاها و مناطق مختلف، افزود : مطابق با برنامه ششم توسعه ما موظف هستیم ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار را تحت پوشش شبکه های ارتباطی قرار دهیم که رشد قابل توجهی داشتیم و در جلسه امروز گزارش دادیم.

وی با بیان اینکه تمام سوالات نمایندگان درباره این موضوع بود، گفت: برخی از سوالات نیز درباره شبکه ملی اطلاعات بود که گزارشی از دستاوردها ارائه شد اما از آنجایی که تعداد سوالات در این خصوص زیاد بود و قرار شد هفته آینده در کمیسیون صنایع گزارش کاملی از پیشرفت شبکه ملی اطلاعات را ارائه کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره گران‌فروشی اینترنت نیز گفت : اشکالات متعددی از مردم در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه که کم فروشی می شود ، ارائه شد. اما گزارش‌های رسمی حاکی از این بود که این اتفاق رخ نداده است و می گفتند که چنین چیزی نیست بنابراین گروهی را به صورت ویژه مامور کردیم تا بررسی کنند.

وی ادامه داد : آن چیزی که مشخص شد این بود که در تعدادی از استان ها شاید بیش از ۱۰ استان بیش از ۱۴ شرکت‌ اینترنتی متاسفانه کم فروشی را انجام می دادند و از آنچه که مردم می خریدند این شرکتها هشت درصد کمتر می فروختند که کاملا حق الناس است.

آذری جهرمی گفت: بعد از اینکه گزارش تهیه شد امروز سازمان تنظیم مقررات اسامی شرکت ها را مشخص کرد که از کدام استان‌ها و چه شرکت هایی بوده اند و تا ریال آخر پولی که از مردم گرفته بودند برگردانده می شود.

وی درباره ارائه خدمات ارتباطی به روستاهای زیر 50 خانوار نیز افزود : شاخص ما بر این است که روستایی که تلفن ثابت یا تلفن همراه داشته باشد یکی از اشکال اینترنت نیز داشته باشد یا adsl یا تلفن همراه. برنامه ششم توسعه می گوید ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار از خدمات ارتباطات مناسب برخوردار باشد.

وزیر ارتباطات گفت : هم اکنون شاخص کلی کشور این است که ۶۷ درصد روستاهای کل کشور در مجموع به لحاظ تعدادی از این خدمات برخوردار باشد و به لحاظ جمعیتی باید شرایط را داشته باشند . تلاش می کنیم که قبل از پایان سال برنامه ششم و حتی قبل از پایان امسال به اهداف تعیین شده برسیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.