رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی می‎گوید: بازداشت‎شدگان تجمع روز کارگر در مقابل مجلس باید سریع آزاد شوند و هرگونه برخورد قهری با جمعیت‎های دارای مجوز و تشکل‎هایی که مقدمات قانونی را طی‎ کرده‎اند، جرم محسوب می‎شود.

به گزارش جماران، حشمت‎الله فلاحت‎پیشه، نماینده مردم کرمانشاه درباره برخورد با تجمع کارگری روز چهارشنبه مقابل خانه ملت، به ایرناپلاس می‎گوید: معمولاً اگر لازم شود، کمیسیون امنیت ملی به موضوع آزادی‎های مدنی وارد می‌شود. در حال حاضر نیز ما این موضوع را در کمیسیون امنیت ملی بررسی خواهیم کرد.
فلاحت‎پیشه ادامه می‎دهد: اعتقادم بر این است که بازداشت‎شدگان سریع باید آزاد شوند و همچنین نباید احکام سخت‎گیرانه‎ای علیه آنان صادر شود.
رئیس کمیسیون امنیت ملی همچنین درباره بازداشت معترضان و صدور فوری قرارهای سنگین تأکید می‎کند: هرگونه برخورد قهری با جمعیت‎های دارای مجوز و تشکل‎هایی که مقدمات قانونی را طی کرده‎اند، خلاف قانون است و خود جرم محسوب می‎شود.
نماینده مردم کرمانشاه با اشاره به اینکه بر اساس قانون، مردم حق اعتراض دارند، تصریح می‎کند: این یک واقعیت است که در برخی موارد، جمعیت یا گروهی ممکن است احساس کند حقش نادیده گرفته شده‎ است و از مجاری قانونی هم نتواند به نتیجه برسد، بنابراین نیازمند است که اعتراضش را به مسئولان برساند. به هرحال خانه ملت، جایی است که باید صدای معترضان شنیده شود.
وی در ادامه می‎افزاید: وقتی حمله چند نفره داعش به مجلس اتفاق افتاد که به‌راحتی هم قابل پیش‎بینی بود و همچنان شبهات آن باقی است، دیوارهای بلندی به سبک منطقه سبز عراق در مجلس ساختند. البته جالب است که این دیوارها حالا در عراق برداشته شده ‎است اما همچنان در مجلس ما وجود دارد، جایی که مردم می‎توانستند پشت آن صدای اعتراضشان را به گوش نمایندگانشان برسانند.
فلاحت پیشه با اشاره به اینکه افرادی هستند که از این کار نفع شخصی می‎برند، بیان می‎کند: حالا با این کار، مردم مجبورند مقابل مجلس جمع شوند و وقتی ده نفر جمع شوند، خیابان بسته می‎شود. در صورتی که داخل مجلس، محوطه بازی وجود دارد که مردم می‎توانند آنجا اعتراضاتشان را بیان کند و راهنمایی شوند. در واقع به اسم امنیت، کاری کردند که مردم و حتی ارباب رجوع نیز برای پیگیری مشکلاتشان، جایی در مجلس نداشته باشند و با مشکل روبه‎رو شوند.
وی همچنین ادامه می‎دهد: از وقتی طرح شکل‎گیری مجالس در دنیا مطرح شد، کنگره عقاید یا محل شنیدن دعاوی و خواست‎های مردم نیز شکل گرفت، اما متأسفانه این اتفاق در ایران رخ نداد. غافل از اینکه وقتی می‎گوییم مجلس، منظور خانه ملت و مردم است.
صبح روز چهارشنبه تعدادی از دانشجویان و فعالان کارگری به مناسب روز جهانی کارگر مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. بر اساس گزارش‎های میدانی، در جریان این تجمع، تعدادی از این افراد و از جمله یک خبرنگار بازداشت شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.