رحمانی فضلی با اشاره به اینکه باید مردم را مشارکت دهیم، بیان کرد: همیشه حرف از مشارکت مردم و بخش خصوصی می شود اما چرا باید این افراد پشت در اتاق های ادارات بمانند؟ چرا برای انجام کاری در ادارات شش ماه دوندگی کنند و چرا بانک ها آن ها را اذیت می کنند؟

به گزارش جماران، عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم رونمایی از سند توسعه خراسان شمالی در بجنورد افزود: دلیل اصلی اینکه اولویت های نخست کشور را تولید و اشتغال اعلام می‌کنیم آن است که دشمن بر روی این موضوعات تکیه دارد.

وی ادامه داد: باید از نفت به طور کامل مستقل شویم و در این زمینه کوتاهی کرده ایم و همین امر موجب شده که هم اکنون دشمن کشور را با نفت تهدید می‌کند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر هر استانی باید خودش برای خود برنامه داشته باشد و باید تبدیل به یک سنگر پرقدرت در تولید اشتغال شود.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه باید مردم را مشارکت دهیم، بیان کرد: همیشه حرف از مشارکت مردم و بخش خصوصی می شود اما چرا باید این افراد پشت در اتاق های ادارات بمانند؟ چرا برای انجام کاری در ادارات شش ماه دوندگی کنند و چرا بانک ها آن ها را اذیت می کنند؟

وی تاکید کرد: باید به مردم و بخش خصوصی کمک کنیم که کار انجام شود تا به دنبال آن تولید و اشتغال رونق گیرد.

وی در ادامه به برنامه های تدوین شده نیز اشاره کرد و گفت: خود را نباید فریب دهیم، ۴۰ سال است که دور یکدیگر می نشینیم و صحبت می کنیم و ۴۰ سال است که برنامه می نویسیم، نوشتن برنامه اشکالی ندارد اما بحث اینجاست که چرا اجرا نمی شود.

وزیر کشور با طرح این سوال که چرا بخشی از برنامه های تدوین شده اجرا نمی شود؟ توضیح داد: نظام اداری یکی از علل تاثیرگذار بر این امر بوده است و نظام اداری به معنای نظام بودجه ریزی، برنامه ریزی و اجرایی است.

وی گفت: این به آن معنا نیست که نظام اداری به طور کامل در اجرای بخشی از برنامه های تدوین شده بازدارنده است اما بر آن موثر  بوده است.

وی افزود: از سوی دیگر اگر مدیران نیز درک دقیق داشته باشند و دارای انگیزه و دلسوز نیز باشند، کارها جلو می رود.

وی ادامه داد:۷۰ تا ۸۰درصد از کارها در سیستم های اداری قابل اجراست و به هیچ عنوان اختیار کم نیست.

گفتنی است در این مراسم سند توسعه خراسان شمالی با حضور وزیر کشور و مدیران استانی در بجنورد رونمایی شد.

با بودجه های دولتی امکان ایجاد توسعه وجود ندارد

به گزارش ایسنا،  عبدالرضا رحمانی فضلی همچنین در جمع دهیاران و اعضای شوراهای روستایی خراسان شمالی در بجنورد افزود: دهیاران خود را فقط در چارچوب کمک ها و امکانات دولتی قرار ندهند و باید همیشه به دنبال کسب درآمد پایدار، استفاده از مشارکت های مردم، افزایش بهره وری، تغییر سیستم و روش های کشاورزی، شیوه های نوین تولید و بالا بردن مهارت روستاییان باشند.

وی ادامه داد: آنچه که می تواند ثروت ایجاد کند آن است که اعضای شورای روستایی، دهیاران و نمایندگان مجلس در پیوند با مردم باشند.

وی اظهار کرد: اگر به مردم وصل شدیم و از سرمایه، ثروت، تفکر و همراهی آن ها استفاده کردیم، می توانیم توسعه یابیم در غیر این صورت با بودجه های دولتی امکان ایجاد توسعه وجود ندارد.

رحمانی فضلی بیان کرد: خلاقیت، ابتکار، نوآوری، مشارکت جدی، ایجاد امنیت در سرمایه گذاری سبب ایجاد توسعه خواهد شد.

وی تاکید کرد: علاوه بر آن شوراهای روستایی و شهری رسالت مهمی را برعهده دارند و آن حفاظت و صیانت از گنجینه ارزشمند انقلاب است.

وی توضیح داد: پرداختن به کار مردم یکی از ابعاد کار اعضای شورای شهر و روستایی است اما در کنار آن اعتبار بخشیدن به قانون، نظام انتخابات و دموکراسی و نظام مردم سالاری دینی از دیگر وظایف آن هاست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.