خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه مصاف ما عقیدتی است اظهار داشت: یعنی نه قصه تروریسم مطرح است نه حقوق بشر و نه هسته‌ای. دنیا می‌داند آمریکا و اذنابش در خط مقدم تروریسم و تروریست‌پروری هستند. ۴۰ سال است که همیشه در ستیز با آمریکا بوده‌ایم و به فضل خدا پیروز بوده‌ایم و هیمنه آمریکا را در دنیا شکسته‌ایم. آنچه مایه نگرانی ترامپ است، این شعار انقلابی مرگ بر آمریکای مردم است.

به گزارش جماران؛ امام جمعه موقت تهران گفت:ترامپ مثل یک دزد سر گردنه است که باج‌گیری می‌کند؛ می‌گوید عربستان ۵۰۰ میلیون دلار بدهد تا امنیتش را تأمین کند، سال آینده هم باید بیشتر بدهد.

سیّد احمد خاتمی، امام جمعه موقّت تهران در خطبه‌های امروز(۱۳ اردیبهشت) تهران با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: برخی در شرایط عادی مقید به خوردن چیزی نیستند اما در ماه رمضان بیماری متدین آزاری دارند. وظیفه ذاتی نیروی انتظامی مقابله با گناه است تا فضا نورانی و دینی شود.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: در مورد افطاری دادن‌ها ۲۳ سال است که سنت افطاری دادن‌های ساده در مساجد و گذرگاه‌ها باب شده است که از سنت‌های بسیار خوب است. شاد کردن مؤمن، حل مشکلات و باز کردن گره‌ها از زندگی او است؛ باید در زمینه افطاری دادن به فقرا اقدام کرد.

وی با بیان اینکه هفته گذشته دو مناسبت تجلیل در کشور داشتیم بیان کرد:  ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر بود؛ این عزیزان همیشه عزیز هستند مخصوصاً در سالی که به رونق تولید نام گرفته است. از ارکان رونق تولید این عزیزان هستند. رونق تولید با خود عزت و مقاومت در برابر دشمن را در پی دارد.

خطیب نماز جمعه  تهران ادامه داد: ۱۲ اردیبهشت سالگرد شهادت اندیشمند مجاهد آیت الله مطهری بود که امام راحل و مقام معظم رهبری تجلیل‌های بزرگی از ایشان کردند، ایشان به‌حق، عالم ربانی و مرزبان دین بود.

وی  با اشاره به روز معلّم گفت: روز معلم هم روز گذشته بود این کلمه قصار امام در مورد معلمان تابلو است «معلمی شغل انبیاء است» تعبیری که مقام معظم در دیدار با معلمان داشتنند بسیار حکیمانه بود، ایشان  معلم را پرورش دهنده سرمایه یک ملت، جهادگران میدان مبارزه با جهل و بی‌سوادی،  سازندگان هویت و فرهنگ یک ملت دانستند که این تجلیل‌ها حکیمانه و نشان‌دهنده این است که چه وظیفه‌ای دارند

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: این دو قشر ( معلمان و کارگران) بسیار شریف هستند و نظام باید تلاش بیشتری برای معیشت آبرومندانه آنان داشته باشد.

وی با اشاره به تهدیدات آمریکا گفت: نظام ما نظام عاشق علی است. در تک تک سلول‌های این مردم محبّت علی نقش بسته است. دشمان نظام ما هم از سنخ دشمنان علی (ع) هستند. ما در مصافی اینچنینی هستیم. 

خاتمی با بیان اینکه مصاف ما عقیدتی است اظهار داشت: یعنی نه قصه تروریسم مطرح است نه حقوق بشر و نه هسته‌ای. دنیا می‌داند آمریکا و اذنابش در خط مقدم تروریسم و تروریست‌پروری هستند. ۴۰ سال است که همیشه در ستیز با آمریکا بوده‌ایم و به فضل خدا پیروز بوده‌ایم و هیمنه آمریکا را در دنیا شکسته‌ایم. آنچه مایه نگرانی ترامپ است، این شعار انقلابی مرگ بر آمریکای مردم است.

وی ادامه داد: ترامپ مدام می‌نالد از اینکه مردم ایران مرگ بر آمریکا می‌گوید. مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر شما زورگوها. با مردم آمریکا دعوا نداریم. ما نقشه خاورمیانه جدید آمریکا را به فضل خدا در هم شکستیم.

خاتمی یادآور شد: از اول انقلاب آن‌ها چهار جنگ علیه ما به راه انداختند، جنگ نظامی که در دهه اول انقلاب بود، سپس جنگ فرهنگی و رسانه‌ای و روانی در دهه دوم و بعداز آنها جنگ سیاسی و الان هم جنگ اقتصادی است. به فضل خدا ملّت بزرگ ایران در طول این چهل سال از این جنگ‌ها پیروز بیرون آمده و از این جنگ آخر هم پیروز بیرون خواهد آمد.

وی ادامه داد: پنج رمز پیروزی در این جنگ‌ها خداباوری، بصیرت، حضور مردم در صحنه، مقاومت و وحدت و همدلی است. با این عناصر، ان‌شاءالله در آینده هم پیروز خواهیم بود.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه خود آمریکا بحران‌زده است، گفت: ترامپ مثل یک دزد سر گردنه است که باج‌گیری می‌کند؛ می‌گوید عربستان ۵۰۰ میلیون دلار بدهد تا امنیتش را تأمین کند، سال آینده هم باید بیشتر بدهد. عجیب است این‌طور پول می‌گیرد در حالی که بحران در کشور خودش غوغا می‌کند.

وی با بیان ینکه آنچه مهم است مقاومت است و بس، گفت: ما با دیوانه‌ای طرف هستیم که اگر یک قدم عقب بنشینیم، ده قدم جلو می‌آید؛ باید سر این دیوانه را به سنگ کوبید. تنها کسی هم که می‌تواند سر این دیوانه را به سنگ بکوبد، ملّت بزرگ ایران است.در چنین شرایطی، مذاکره به معنای تسلیم است و تسلیم یعنی ذلّت و ملت عاشورایی ایران ذلّت ناپذیر است و شعار ملّت عاشورایی ما، هیهات منه الذله است.

وی افزود: ابزار این روزهای ترامپ، تهدید است،  تهدیدهایی که بسیار نخ‌نما شده است و اگر در هر کشوری اثر داشته باشد اینجا اثر ندارد. چهل سال است گوش‌مان از این تهدید‌ها پر است. یکی از این تهدیدها به صفر رساندن صادرات نفت ایران است. آمریکا به خوبی می‌داند و خود را به نادانی می‌زند؛ به فضل خدا نظام ما هرچقدر بخواند نفت تولید می‌کند و به کوری چشم شما هرچقدر بخواهد صادر می‌کند. آمریکا این را هم بداند که این شیطنت‌ها بی‌پاسخ نمی‌ماند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.