وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه برای تحکیم ثبات و امنیت در منطقه هزینه‌های فراوانی پرداخت شده است، تصریح کرد: خون جوانان مومن، متعهد‌ و وطن‌دوست ‌ایرانی و عراقی ضامن ثبات و امنیت هر دو کشور است و اگر آن همکارهای ایثارگرانه و جانفشانانه‌ نبود، امروز عراق توسط بدخواهان و دشمنان صلح و امنیت تجزیه شده بود.

به گزارش جماران؛ وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه برای تحکیم ثبات و امنیت در منطقه هزینه‌های فراوانی پرداخت شده است، تصریح کرد: ‌ اگر همکارهای ایثارگرانه ایران نبود عراق توسط بدخواهان و دشمنان صلح و امنیت تجزیه شده بود.

امیر حاتمی در دیدار با فرماندهان نیروی دریایی، هوانیروز و پدافند هوایی ‌ارتش عراق با اشاره به شرایط سیاسی، امنیتی منطقه و جهان اظهار داشت: ‌تهدیدات و فرصت‌های پیش‌روی دو کشور ایجاب می‌کند که مقامات کشوری و لشکری، رایزنی‌های بیشتری در جهت تأمین منافع دو ملت، رشد و شکوفایی اقتصادی دو کشور، ثبات و امنیت در منطقه انجام دهند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه برای تحکیم ثبات و امنیت در منطقه هزینه‌های فراوانی پرداخت شده است، تصریح کرد: خون جوانان مومن، متعهد‌ و وطن‌دوست ‌ایرانی و عراقی ضامن ثبات و امنیت هر دو کشور است و اگر آن همکارهای ایثارگرانه و جانفشانانه‌ نبود، امروز  عراق  توسط بدخواهان و دشمنان صلح و امنیت تجزیه شده بود.

امیر سرتیپ حاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرار دادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی خاطرنشان کرد: تروریست خواندن سپاه از سوی آمریکا، انتقامی بود که آنها از اقدامات سپاه علیه تروریسم در عراق و سوریه گرفتند، هر چند آنها قصد داشتند با این اقدام از روند تثبت سیاسی امنیتی در عراق و سوریه جلوگیری کنند که باید مراقبت شود.

وی با بیان اینکه همکاری های دفاعی ایران و عراق موجب تعادل، توازن، صلح، ثبات و امنیت در منطقه خواهد شد، ادامه داد:  دو کشور عزم و اراده جدی و خوبی برای توسعه مناسبات دارند.

فرماندهان عالیرتبه نظامی عراق نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی ایران بر  ضرورت تحکیم مناسبات دفاعی دو جانبه بر اساس حسن همجواری و پیوند های سیاسی، امنیتی، دینی و اجتماعی میان دو کشور مبتنی  بر منافع دو ملت تاکید کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.