فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه هوانیروز می‌تواند در حوزه‌های مختلف با هوانیروز جمهوری عراق همکاری کند، افزود: هوانیروز ایران در تمامی حوزه‌ها به مرز خودکفایی رسیده است و این توانمندی دارد که در حوزه‌های آموزشی، فنی، تربیت خلبانان، تولید تسلیحات خاص بالگردی و قطعات همکاری مطلوبی را با هوانیروز عراق داشته باشد.

به گزارش جماران؛ فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران قدرت منطقه است و در سطح خاورمیانه هیچ هوانیروزی به پای هوانیروز ارتش نمی‌رسد.

«سپهپد حامد عطیه» فرمانده هوانیروز ارتش عراق با امیر سرتیپ کیومرث حیدری و امیر سرتیپ دوم قربانی فرماندهان نیروی زمینی و هوانیروز ارتش دیدار کرد.

امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در این دیدار گفت: هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران قدرت منطقه است و در سطح خاورمیانه هیچ هوانیروزی به پای هوانیروز ارتش نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه هوانیروز می‌تواند در حوزه‌های مختلف با هوانیروز جمهوری عراق همکاری کند، افزود: هوانیروز ایران در تمامی حوزه‌ها به مرز خودکفایی رسیده است و این توانمندی دارد که در حوزه‌های آموزشی، فنی، تربیت خلبانان، تولید تسلیحات خاص بالگردی و قطعات همکاری مطلوبی را با هوانیروز عراق داشته باشد.

امیر سرتیپ حیدری تاکید کرد: مرز مشترک و طولانی ایران و عراق سبب ایجاد پیوند دینی، مذهبی و فرهنگی دو کشور شده است، ما آماده هستیم برای مبارزه با استکبار جهانی و قطع حضور استکبار در منطقه با کمک دو کشور ریشه دشمن را از منطقه قطع کنیم‌.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: امروز هوانیروز ارتش با تجربیاتی که دارد می‌تواند در حوزه‌های مختلف، همکاری خوبی را در راستای ارتقا سطح آموزشی و حوزه‌های بالگردی با هوانیروز ارتش عراق داشته باشد.

همچنین سپهپد «حامد عطیه خوین» فرمانده هوانیروز عراق در این دیدار گفت: در دیداری که از هوانیروز ایران داشتم توانمندی هوانیروز را از نزدیک مشاهده کردم، هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی از تجهیزات بسیار خوبی برخوردار است.

وی با بیان اینکه همکاری هوانیروز ایران و عراق بسیار اهمیت بخش خواهد بود، افزود: همکاری دو هوانیروز ایران و عراق می‌تواند در ارتقا امنیت منطقه اثر بخش باشد.

سپهپد «حامد عطیه خوین» هوانیروز عراق و ایران را قدرتمند خواند و تاکید کرد: قدرتمندی هوانیروز دو کشور در داشتن خلبانان، نیروهای فنی و آموزشی است که بارها در حوادث مختلف این قدرتمندی را نشان داده اند.

بنابراین گزارش، امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی نیز در این دیدار گفت: هوانیروز یگانی مستقل و زیر نظر نیروی زمینی ارتش است، مأموریت آن فرماندهی کنترل پایگاه‌های هوانیروز و مراقبت از مرزهای کشور است.

وی با بیان اینکه هوانیروز پشتیبانی کننده تمامی یگان‌های نیروهای مسلح است، افزود: هوانیروز در تمامی مأموریت‌های یکان‌های نیروهای مسلح، حضوری مؤثر دارد، در رزمایش‌ها و دیگر برنامه‌های نیروهای مسلح به شایستگی فعالیت خود را انجام می‌دهد.

فرمانده هوانیروز افزود: در حال حاضر نیز هوانیروز از نظر قدرتمندی به جایگاه مطلوبی رسیده است و در منطقه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

امیر قربانی خاطرنشان کرد: تهدیدات و آسیب پذیری‌هایی که دشمنان برای ما طراحی کرده‌اند ما را در ادامه روند خودکفایی مصمم‌تر کرده است؛ در حوزه اورهال، دوربین‌های دید درشب، تعمیر و نگهداری، تربیت و آموزش خلبانان و غیره به دستاوردهای خوبی دست یافته‌ایم.

وی گفت: ما آمادکی کامل را داریم که در عرصه‌های مختلف فنی، آموزشی و به ویژه در حوزه صنعت قطعه سازی همکاری نزدیکی با هوانیروز عراق داشته باشیم.

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: ما تحریم را تبدیل به فرصت کردیم و توانسته‌ایم فعل خواستن را به خوبی صرف کرده و در حوزه‌های مختلف به خودکفایی برسیم؛ در حوزه بالگردی هیچ قطعه‌ای را از خارج وارد نمی‌کنیم و تمام نیازمندی‌ها را در داخل کشور طراحی و تولید می‌کنیم.

در ادامه، سپهپد حامد عطیه فرمانده هوانیروز ارتش عراق گفت: ایران و عراق روابط دینی و تاریخی خوبی از گذشته دارند، همبستگی و پیوستگی دو کشور فراتر از محدوده زمانی است.

وی تاکید کرد: ارتباط و همکاری هوانیروز ایران و هوانیروز عراق می‌تواند قدر ت منطقه‌ای دوکشور را افزایش داده و امنیت مرزهای دو کشور را حفظ کرد.

سپهپد حامد عطیه خوین ادامه داد: هوانیروز ارتش ایران در زمانی که داعش در عراق حضور داشت اعلام آمادگی کرد تا در شرایط بحرانی به ناوگان هوانیروز عراق کمک کند.

وی افزود: پس از این دیدار و بازدید کلی از مراکز فنی هوانیروز ایران تلاش می‌کنیم، همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف بالگردی ادامه داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.