غلامرضا شریعتی گفت: سیل تمام‌نشده و تازه مسائل اجتماعی و انسانی سیل گریبان ما را می‌گیرد. باید با برنامه‌ریزی وکار همه‌جانبه مانند زمان سیل، مسیر را ادامه دهیم تا بتوانیم موفق شویم و باید در کنار هم تلاش کنیم تا مسائل بحران و پس از بحران مدیریت شوند.

به گزارش جماران؛ استاندار خوزستان گفت: هنوز ورودی آب به سدهای استان بالاست و روستا‌هایی در حوضه کرخه زیر آب هستند.

غلامرضا شریعتی با اشاره به اینکه هنوز ورودی آب به سدهای استان بالاست و روستا‌هایی در حوضه کرخه زیر آب هستند، گفت: باید در خصوص وضعیت آب شهری و روستایی مراقبت بیشتری شود و به شهر‌های سیل‌زده به‌صورت ویژه توجه شود.

وی افزود: سیل تمام‌نشده و تازه مسائل اجتماعی و انسانی سیل گریبان ما را می‌گیرد. باید با برنامه‌ریزی وکار همه‌جانبه مانند زمان سیل، مسیر را ادامه دهیم تا بتوانیم موفق شویم و باید در کنار هم تلاش کنیم تا مسائل بحران و پس از بحران مدیریت شوند.

شریعتی در خصوص بهداشت در کمپ های سیل زدگان بیان داشت: از بروز بیماری‌های واگیر، مسائل اجتماعی و روانی پس از سیل و موارد دیگر جلوگیری شود آهک پاشی مخصوصاً در روستا‌های سیل‌زده و کمپ‌ها باید به‌صورت ویژه در دستور کار قرار بگیرد در صورت لزوم دانشگاه‌های علوم پزشکی روند صحیح آهک پاشی را به متولیان امر آموزش دهند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: اکنون در نزدیکی پیک بیماری "التور" هستیم که با توجه به گرمای هوا نگرانی وجود دارد باید از بروز بیماری‌های التور و امثال آن جلوگیری شود در غیر این صورت هیچ کاری نکرده‌ایم.  البته غذایی که بین سیل‌زدگان توزیع می‌شود نظارت و بررسی می‌شود، اما همه تلاش جهت برچیده شدن عمده کمپ‌ها است.

استاندار خوزستان با اشاره به دستاورد‌های سیل، گفت: در مدیریت سیل در مقایسه با استان‌های دیگر عملکرد خوبی داشته‌ایم و به‌گونه‌ای عمل شد که کمترین مشکلات رخ داد. نباید با غفلت، همه این زحمات به هدر برود و تبعاتی پیش بیاید. مراکز بهداشت مراقبت‌های لازم را انجام دهند. نباید اجازه دهند بحران پیش بیاید و سپس ورود کنند و اقدامات لازم را باید پیش از آن انجام دهند.

این مقام مسئول ادامه داد: اولویت رسیدگی به وضعیت بهداشت حمیدیه است و اقدامات لازم مانند آهک پاشی و امثال آن باید سریعاً انجام شود و در صورت نیاز یکی از شهرستان‌ها که دچار سیل نشده است معین حمیدیه شود و به کمک حمیدیه بیاید.

استاندار خوزستان گفت: جهادکشاورزی و دامپزشکی در خصوص تعیین تکلیف گندم‌های زیرآب هماهنگی لازم را داشته باشند و مشخص شود گندم‌ها قابلیت مصرف دام را دارند یا خیر تا سپس زمین‌های کشاورزی برای کشت تابستانه آماده شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.