ژنرال «کنت مکنزی» فرمانده نیروهای تروریست 'سنتکام' ادعا کرد: ایران تروریسم را به منطقه و جهان صادر می کند و یک خطر بلند مدت محسوب می شود و آمریکا و نیروهای سنتکام نیز حضور خود را در منطقه برای بلندمدت خواهند داشت تا با ارتباط و همکاری با همپیمانان و دوستان منطقه ای خود، اتحاد در مقابل تهدیدات ایران را تضمین کنیم.

به گزارش جماران؛ ژنرال «کنت مکنزی» فرمانده نیروهای تروریست 'سنتکام' تحت عنوان ستاد مرکزی ارتش آمریکا بر خلاف اظهارات پیشین چند مقام آمریکایی و نیز دولت عراق، مدعی شد که حضور نظامی این کشور در عراق با هدف مهار جمهوری اسلامی ایران است و به صورت بلندمدت ادامه خواهد یافت.

مکنزی فرمانده نیروهای تروریست سنتکام که به منطقه سفر کرده است، در گفت و گو با اسکای نیوز عربی، بار دیگر ادعای مبارزه کشورش با تروریسم را مطرح کرد و همچنین درباره آنچه تهدید ایران در منطقه نامید، سخن گفت. 

وی ادعا کرد: ایران تروریسم را به منطقه و جهان صادر می کند و یک خطر بلند مدت محسوب می شود و آمریکا و نیروهای سنتکام نیز حضور خود را در منطقه برای بلندمدت خواهند داشت تا با ارتباط و همکاری با همپیمانان و دوستان منطقه ای خود، اتحاد در مقابل تهدیدات ایران را تضمین کنیم. 

فرمانده نیروی تروریست سنتکام همچنین مدعی شد که آمریکا امکانات و توان لازم برای آنچه مهار ایران نامید، دارد. 

این مقام نظامی آمریکا در مصاحبه ای دیگری با شبکه عربی الحره آمریکا مستقر در عراق، نیز مدعی شد که مذاکرات با بغداد در مورد ادامه حضور طولانی مدت نیروهای آمریکایی در این کشور درحال انجام است.

وی بار دیگر سخنان چند ماه پیش ترامپ مبنی بر حضور در عراق برای زیرنظر داشتن ایران را تکرار کرد و گفت: می دانیم که عراق همسایه ایرانی است که اقدام به فعالیت های مخرب و مضر در منطقه می کند تنها دلیل حضور ما در عراق نیز محدود کردن ایران در این زمینه است. 

مکنزی بدون توجه به اظهارات و هشدارهای مقامات عراقی مبنی بر مغایرت این نوع ماموریت ها با قانون اساسی عراق، توافقنامه امنیتی میان بغداد و واشنگتن و همچنین ماموریت های ائتلاف بین المللی مدعی مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا، در عین حال مدعی شد هرآنچه که در عراق انجام می دهیم بر اساس احترام به حاکمیت عراق خواهد بود و به عراقی ها در تکمیل بازسازی نهاد های خود کمک خواهیم کرد.

فرمانده نیروهای تروریست سنتکام همچنین گفت» ما همیشه آماده دفاع از خود و در حالت آماده باش هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که از سوی دیگران مورد حمله قرار نخواهیم گرفت.

وی همچنین در مورد احتمال بستن تنگه هرمز از سوی ایران ادعا کرد: نیروهای آمریکایی حاضر در این منطقه قادر به حمایت از منافع آمریکا و متحدان و شرکای خود هستند.

فرمانده نیروهای تروریست 'سنتکام' به منبع مشروعیت حضور نیروهای آمریکایی در منطقه و هزاران کیلومتر دور از مرزهای کشور خود و مرجعی که ماموریت مبارزه با تروریسم در منطقه را به آمریکا داده است، اشاره نکرد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.