فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیة الله گفت: ما باید به نقاط قوت نظام بپردازیم و این نقاط را تقویت کنیم، در همین راستا نقش جوانان بسیار مهم است. جوانان در عرصه های مختلف نقش اصلی را داشته اند و مقام معظم رهبری هم بارها به نقش جوانان تاکید کردند.

به گزارش جماران؛ عصر امروز نشست مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با حضور سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیة الله، حجت الاسلام رستمی نماینده رهبر معظم انقلاب در دانشگاه ها و جمعی از مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های مختلف برگزار شد.

* جوانان؛ عامل عبور از سختی‌ها در ۴۰ سال دوم انقلاب

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیة الله در این نشست با اشاره به توطئه های مختلف دشمن علیه انقلاب و مردم ما گفت: سپاه پاسداران از ابتدا قرار بود یک سازمان مسلح باشد ولی نه اینکه نظامی باشد و بعد از جنگ قرار شد تجربیات به دست آمده در قالب یک سازمان نظامی حفظ شود که همین مسئله باعث شد سپاه ماهیت نظامی پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره جنگ نرم دشمن افزود: دشمنان انقلاب وقتی دیدند توطئه های مختلف شان شکست خورده و وقتی نقش مردم مومن انقلابی را دیدند هدف اصلی خود را هجمه علیه خود مردم قرار دادند و تلاش کردند به ایمان و اعتقادات مردم لطمه وارد کنند.

سردار جعفری تاکید کرد: ما یک نتیجه مهمی که از جنگ گرفتیم بحث تضمین مستحکم و اساسی برای امنیت مرزهای کشورمان بود و درس بزرگی مردم ما به دشمنان دادند. به هر حال آن حماسه بزرگ امنیت ما را تامین کرد و دشمنان متوجه شدند تا زمانی که مردم ما با این ایمان و اعتقاد هستند جنگ با ما فایده ندارد به همین دلیل تهدید نرم به تهدید اصلی دشمن تبدیل شد.

وی با اشاره به فتنه سالهای 87 و 88 و همچنین فتنه سال گذشته تصریح کرد: دشمنان وقتی متوجه شدن این فتنه ها شکست می خورد فتنه فرهنگی و همچنین از چند سالی است که فتنه اقتصادی را علیه ما شروع کرده اند.

وی گفت: ما در سال های گذشته با هجمه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دشمن مواجه هستیم و البته این غیر از تهدید نظامی و امنیتی است و ما با همه این تهدیدات به چهل سالگی انقلاب رسیدیم، ما دیدیم که دشمنان چقدر هزینه کردند که ما چهل سالگی انقلاب را نبینیم ولی مردم ما با صبر و تحمل سختی ها، با مقاومت، ایستادگی و پایداری و با نجابت خود همه اینها را پشت سر گذاشتند.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیة الله ادامه داد: هم اکنون ما وظیفه داریم با تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بتوانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان ما با حمایت ابرقدرت ها و کشورهای مختلف در مقابل ما شکست خوردند چون آنچه ما داریم را ندارند، یکی حمایت همه جانبه مردم و پشتوانه الهی که این دو که با هم مرتبط هم هستند دشمنان را ناکام گذاشته است.

جعفری تاکید کرد: رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال های گذشته با هجمه ها و فتنه هایی مختلفی که وجود داشت و هر کدام هم می توانست یک نظام را از پا در بیاورد، مانند فتنه 88 که خطرش به مراتب بیشتر از جنگ بود، چیست؟ رمز پیروزی ما دست غیب الهی و حمایت همه جانبه مردم از انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: ما باید به نقاط قوت نظام بپردازیم و این نقاط را تقویت کنیم، در همین راستا نقش جوانان بسیار مهم است. جوانان در عرصه های مختلف نقش اصلی را داشته اند و مقام معظم رهبری هم بارها به نقش جوانان تاکید کردند.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیة الله ادامه داد: نیروی جوان انقلابی و مومن در کشور ذخیره شده و در شرایط مختلف می توان از این ظرفیت استفاده کرد و مسولان باید زمینه را برای نقش آفرینی جوانان فراهم کنند و به جوانان میدان دهند، این باور را در جوانان به وجود آوردن و جرات دادن به آنها هم موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود.

جعفری تاکید کرد: در چهل سال دوم انقلاب نقش دادن به جوانان بسیار تعیین کننده است، با توجه به اینکه الان مهمترین تهدید انقلاب ما تهدید جنگ نرم است، نیروی جوان عظیم در کشور می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد : در طول 8 سال دفاع مقدس، 800هزار نفر نیروی بسیجی و جوان بیشتر نبودند که در جنگ حضور داشته و نقش آفرینی کردند و جنگ 8 ساله در برابر همه دنیا، تنها با 800هزار نیروی داوطلب جوان و مردمی مدیریت شد.

جعفری تاکید کرد: تهدیدات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی که امروز کشور با آن درگیر است را به راحتی می‌توان با میلیون‌ها نیروی انسانی جوانی که امروز در کشور فعال هستند، خنثی کرد. 

وی افزود: در گام دوم انقلاب باید تمامی مسئولان به خود این جرئت را بدهند و با بکارگیری جوانان در عرصه‌های مختلف مدیریتی از ظرفیت بالای آنها در پیشبرندگی انقلاب در چهل سال دوم انقلاب استفاده کنند. 

فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیة‌الله یادآور شد: سپاه و بسیج وظیفه سازماندهی بخشی از نیروی انسانی جوان کشور را بر عهده دارند که با بهره گیری از این نیروها توانسته‌اند امنیت پایدار کشور را به ارمغان بیاوردند ولی بخش اعظم دیگر جوانان باید در عرصه‌های دیگر بکارگیری شوند که از نظر بنده نوع بکارگیری ظرفیت جوانان در عرصه‌های به غیر از عرصه‌های امنیتی بسیار سخت‌تر و پیچیده‌تر است و باید تمرکز بیشتری برای بهره‌گیری درست  از این نیروهای جوان بکار بسته شود.

وی افزود: بر اساس تقسیم بندی مراحل تکامل انقلاب که از سوی رهبر انقلاب تبیین شده ما امروز در مرحله سوم انقلاب یعنی اسلامی شدن نهادهای نظام هستیم. در این مرحله حرکت ما متاسفانه کند است و در راستای اسلامی شدن انقلاب باید اقدامات بهتری انجام بدهیم. در این مرحله نقش مردم به ویژه نیروهای جوان انقلابی بسیار حائز اهمیت است و حکمی که رهبر انقلاب اخیرا به بنده دادند نیز در راستای تحقق همین هدف است.

جعفری افزود: مجموعه‌های زیرمجموعه همین مرکزی که بنده مسئولیت آن را بر عهده دارم مجموعه‌ای به نام خاتم‌الاوصیا است که در استانها دارای دفاتری است که در آن دفاتر آمار و ارتباط گیری با تمامی موسسات خودجوش مردمی و فرهنگی در استانها را بر عهده دارد.

وی گفت:  یکی دیگر از زیرمجموعه ‌ قرارگاه بقیة الله، فعالان فضای مجازی هستند که در سازمان سراج فعالیت می‌کنند و دفاتر بسیاری نیز در استان‌های مختلف دارند و بر روی مسائل اجتماعی مناطق استانها متمرکز شده‌اند تا هماهنگی و هم افزایی را در هر استان و شهرستان ایجاد کنند و به واسطه آن بسیاری از مشکلات رفع شود و ما بتوانیم نقش آفرینی مردم را در مسائل مختلف همچون سیل تا حد کمال داشته باشیم.

فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیة‌الله در خاتمه گفت: در جنگ نرم، تهدیدات دشمن به شکل ملموس حس نمی‌شود و یکی از وظایف قرارگاه فرهنگی‌ محسوس کردن تهدیدات فرهنگی و اجتماعی دشمن است که به واقع وظیفه سنگینی است. اگر این ایجاد احساس ضرورت در جنگ نرم توسط قرارگاه به درستی محقق شود، همانند همبستگی مردمی که در مسئله سیل اخیر شاهد بودیم، می‌توان ظرفیت مردمی را در راستای از بین بردن تهدیدات فرهنگی و اجتماعی به کار ببندیم.

* یاوه گویی ترامپ در زمان خدمت‌رسانی سپاه در مناطق سیل‌زده رقم خورد

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این مراسم گفت: این نشست هم جلسه ای است برای اعلام همبستگی و همراهی با مجموعه پر افتخار سپاه و هم اینکه تقدیری داشته باشیم از زحمات و خدمات سرلشکر جعفری در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.

وی با بیان اینکه سرلشکر جعفری از یک فضای دانشگاهی به فضای خدمت به مردم و انقلاب اسلامی وارد شد، افزود: سپاه هم در عرصه های مختلف برای دفاع از نظام و انقلاب فعالیت داشته و در هر فضایی هم وارد شده همانند انقلاب طیب بودن، موثر بودن و دائما ثمر دادن را نشان داده است.

رستمی در ادامه با اشاره به وقوع سیل اخیر در کشور، تاکید کرد: اگرچه این حادثه برای مردم سختی ها و مشکلاتی را ایجاد کرد اما جلوه ای از زیبایی های انقلاب اسلامی را نشان داد و شاید به نوعی پایان فرماندهی سردار جعفری در مجموعه سپاه را با برگ زرینی رقم خورد و آن هم برگ زرین غیرقابل وصف و غیرقابل باور در عرصه خدمت رسانی به مردم در شرایط بحرانی بود.

وی تصریح کرد: در سفری که ما به شهرهای سیل زده دیده داشتیم، مردم این شهرها به ما می‌گفتند باور نمی‌کردند در این زمان کوتاه حجم اولیه خرابی‌های ناشی از سیل ساماندهی شود ولی حضور نیروهای مردمی، جهادی و نیروهای مسلح بویژه سپاه موجب ساماندهی این ماجرا شد.

رستمی در ادامه با اشاره تروریست خواندن سپاه توسط آمریکا گفت: شاید تقدیر الهی به گونه ای رقم خورد که یاوه گویی ترامپ در زمانی رقم بخورد که سپاه در مناطق سیل زده مشغول خدمت به مردم بود و این موجب شد تا مردم در میان دوگانه سپاه و رفاه که دشمنان ایجاد کرده بودند، سپاه را در لباس گلی و در حال کمک به سیل زدگان ببینند و دقیقا عکس آن هدف آمریکایی‌ها در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران رقم خورد  و همه مردم و حتی کسانی که در گذشته با سپاه مخالف بودند به حمایت از سپاه پاسداران پرداختند.

* تجلیل مسئولان نهاد رهبری در دانشگاه‌ها از فرمانده سابق سپاه

براساس این گزارش در پایان این نشست با حضور رئیس و معاون سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و مسئولان دفاتر این نهاد در دانشگاه های مختلف از زحمات و تلاش های سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تجلیل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.